Wie gaat mee laatste week van maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Indien je de laatste week van maart samen met anderen wil gaan skiën of snowboarden in Les Trois Vallées laat dan zeker iets weten.
Met de ernstig geïnteresseerde bepalen we dan de verdere modaliteiten (accomodatie, vervoer, appartement/hotel…)

Dirk - LIVE unITed

Ondertussen is de reis al iets concreter geworden:

  • er gaat zeker al met de bus gegaan worden, maar met de auto is ook mogelijk
  • vertrek met de bus vrijdagavond 24/3
  • aankomst bus zaterdagochtend, dit is een optionele extra skidag, 's avonds in appartement
  • van zondag tot en met vrijdag skiën (6-dagen skipas in reissom inbegrepen)
  • zaterdag 1/4 's ochtend uit appartement, dit is optionele skidag, 's avonds vertrekt de bus naar huis
  • zondag 2/4 's ochtens thuis

Verblijf in appartement in Les Menuires of Val Thorens. Later te bepalen met wie mee gaat.

Om een idee te geven van de prijs:
8 dagen, 7 nachten, 6-dagen skipas Les Menuires:

  • 289€ (met 4 personen in een studio, eigen vervoer)
  • 309€ (met 4 personen in een 2-kamer appartement, eigen vervoer)
  • 349€ (met 4 personen in een 3-kamer appartement, eigen vervoer)

8 dagen, 7 nachten, 6-dagen skipas Val Thorens:

  • 329€/354€ (met 4 personen in een studio, eigen vervoer)
  • 369/449€ (met 4 personen in een 2-kamer appartement, eigen vervoer)
  • 529€ (met 4 personen in een 3-kamer appartement, eigen vervoer)

Bus kost ongeveer 160€ heen en terug (optioneel).
Prijzen zijn voor basic accomodaties. In studio uiteraard dichter op elkaar dan in 3-kamer appartement.
Skipassen voor 6 dagen in het betreffende gebied. Uitbreidbaar tot Les Trois Vallées en tot 7 of 8 dagen (optioneel).
Dit zijn de prijzen van vandaag (27/11/2022).

*bericht bewerkt door DirkG op 27 nov 2022 18:03

Dirk - LIVE unITed

Leuk !
Ik moet alleen even kijken of hier uitkomt , thuis

Voor alle duidelijkheid: er is ook nog niet beslist welke grootte van appartement we zullen nemen. Zowel één groot appartement als meerdere kleinere appartementen behoren nog tot de mogelijkheden. Later te bepalen door de ernstig geïnteresseerden personen. We mikken op 4 tot 8 personen.

Dirk - LIVE unITed

Ik heb dit jaar in maart in Les Menuires verbleven in een ski-in/ski-out chalet en dat vind ik absoluut een meerwaarde. Een skipas voor het volledige gebied van Les Trois Vallées kan ik ook zeker aanraden. Qua sneeuwzekerheid lag er best wel wat pap op lagere hellingen, maar net nadat onze reis erop zat, viel er flink wat sneeuw. Dat is dus geluk hebben :)

Ik ga graag mee. Ik ski graag goed door om veel kilometers te maken, voornamelijk op blauwe, soms ook rode pistes en af en toe voor de lol eens een funpark proberen. Ik kom uit Beringen in België, ben 29 jaar en hou het 's avonds graag rustig met een bordspel of iets dergelijks. Zolang ik 's ochtends vroeg fris op de piste sta, kan après-ski wel voor een keer.

openskimap.org toont hoe steil een piste nu echt is.

Allen,
vermits een aantal mensen liever met leeftijdsgenoten gaat en er momenteel geïnteresseerden zijn van 29 tot 72 jaar, zie ik 3 mogelijkheden:

  1. we maken één groep, van jong tot oud
  2. we maken deelgroepen (bv <45 jaar en >45 jaar), in verschillende appartementen, maar kunnen dingen doen over de appartementen heen
  3. we gaan hier verder met de oudere groep (bv >45 jaar) (de initiatiefnemers vallen in deze groep, vandaar)

Kan iedereen die ernstig geïnteresseerd is aangeven voor elk van bovenstaande mogelijkheden of hij/zij dit ‘helemaal goed’ vindt, ‘liever niet’ of ‘ik ga passen’.

Voor mij (en als voorbeeld):

  1. helemaal goed
  2. helemaal goed
  3. helemaal goed

Laat dit best weten in een persoonlijk bericht, anders wordt dit topic nogal chaotisch vrees ik.
Bedankt,
Dirk

*bericht bewerkt door DirkG op 02 dec 2022 15:00

Dirk - LIVE unITed

Nog even meegeven dat de hoofdzaak skiën is. Iets drinken/après ski geen probleem, maar niet iedere dag tot in de kleine uurtjes en niet ten koste van het skiën/snowboarden. Dus bovenstaande invullen met het uitgangspunt dat hieraan sowieso voldaan is. En niet kiezen voor opsplitsen omdat je er vanuit gaat dat de andere groep zwaar gaat feesten.

Dirk - LIVE unITed

Joo wat een regels man. Gaat ie wel?

Regels?
Er is maar 1 ‘regel’ en dat is dat we niet gaan om te feesten tot in de kleine uurtjes. Dat zou botsen met mensen die gaan om te skiën/snowboarden en 's morgens op een fatsoenlijk uur en uitgeslapen op de piste willen staan.
Ik probeer gewoon een groep bij elkaar te krijgen, en dat is altijd een heel gedoe.
Voor mij is (bijna) alles goed, maar dat is niet voor iedereen zo. Wat prima is, maar dan is het wel wat puzzelen.

*bericht bewerkt door DirkG op 02 dec 2022 15:29

Dirk - LIVE unITed

@japiee : Kan je een kijken in je persoonlijke berichten. Bedankt!

*bericht bewerkt door DirkG op 03 dec 2022 10:00

Dirk - LIVE unITed

Jep ik neem even de berichten en accommodatie door.

openskimap.org toont hoe steil een piste nu echt is.

Joo wat een regels man. Gaat ie wel?

Geraertshoven op 02 dec 2022 14:58

Hij geeft gewoon duidelijk de bedoeling aan, ter voorkoming van misverstanden. Help me even, wat is daar mis mee?

Inmiddels is de reis heel concreet, kijk hier https://www.wintersport.be/forum/topic/528210

Dirk - LIVE unITed

Ok, ik zie het daar wel.

@miepmiep Ik heb je al meerdere persoonlijke berichten gestuurd, maar hoor plots niets meer van jou. Kan je a.u.b. laten weten of je nog mee gaat. Bedankt!

Dirk - LIVE unITed

Hallo Dirk, is er nog plek?

@miepmiep Ik heb je al meerdere persoonlijke berichten gestuurd, maar hoor plots niets meer van jou. Kan je a.u.b. laten weten of je nog mee gaat. Bedankt!

Zie je box . Had geen meldingen gehad . .

DirkG op 21 dec 2022 09:10

Inmiddels hebben we een appartement met 5 geboekt en er gaat een bijkomend appartement geboekt worden. Kijk hier voor meer info: https://www.wintersport.be/forum/topic/528607

Dirk - LIVE unITed

Plaats een reactie