ski-pas 17 maart trois valles voor 25 euro, wie wil?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Goedenavond!

Ik verblijf in het centrum St Martin de Belleville Frankrijk, onderdeel van het ski-gebied Trois Valles, en heb op mijn ski-pas nog 1 hele dag voor heel Trois Valles staan, namelijk vrijdag 17 maart. De aankoopbon van mijn 6 daagse ski-pas heb ik als bewijs.

Een liefhebber mag mijn pas hebben voor 25 euro. Dagpas is 71 euro, dus je bespaard een hoop. Je kunt er ook mee wandelen, langlaufen, etc in het hele gebied van Trois valles

Groet, Marjolein

*bericht bewerkt door Mardw op 16 mrt 2023 18:10

Ik weet niet hoe 't zit in de 3V, maar langer durige ski passen zijn meestal op naam. Maw als jij je ski pas doorverkoopt en de koper wordt betrapt kan hij de ski pas verliezen, boete krijgen , opgehangen worden aan zijn kleine tenen door bergkabouters. (de kans op het laatste misschien iets minder).

Mooi idee om een stuk van je pas prijs te recupereren maar helaas pindakaas slecht idee (voor de koper).

Flinke kans dat er bij eerder gebruik al een foto gemaakt is in een dergelijk modern gebied. Als dat zo is, gaat het hem echt niet worden.

Edwin van Riel

Je staat gewoon op foto. Kun je ook op die monitoren bij de liftpoortjes zien. Zijn ze ook streng op daar. Dus skipas is niet overdraagbaar.

Ik vind de reacties nogal vergezocht, sciencefiction.
Het staat niet op naam, ik heb mij niet hoeven identificeren en als het waar is dat je hoofd wordt gecheckt bij liftpoortjes (wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt) is alleen mijn helm en skibril op de foto te zien dus dat kan iedereen zijn. Als ik de dag erna een andere helm op zou hebben zouden zij dan moeten denken dat ik een andere persoon ben en mij moeten aanhouden, wat een onzin!

*bericht bewerkt door Mardw op 16 mrt 2023 18:50

Ik vind de reacties nogal vergezocht, sciencefiction.
Het staat niet op naam, ik heb mij niet hoeven identificeren en als het waar is dat je hoofd wordt gecheckt bij liftpoortjes (wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt) is alleen mijn helm en skibril op de foto te zien dus dat kan iedereen zijn. Als ik de dag erna een andere helm op zou hebben zouden zij dan moeten denken dat ik een andere persoon ben en mij moeten aanhouden, wat een onzin!

Mardw op 16 mrt 2023 18:49

Zonder ergens verstand van hebben zomaar wat roepen, dat is pas onzin…
Heeft u de voorwaarden niet gelezen voor u de skipas aankocht? Daarin staat dat duidelijk beschreven.
De reageerders hier hebben wel degelijk gelijk!

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Ik vind de reacties nogal vergezocht, sciencefiction.
Het staat niet op naam, ik heb mij niet hoeven identificeren en als het waar is dat je hoofd wordt gecheckt bij liftpoortjes (wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt) is alleen mijn helm en skibril op de foto te zien dus dat kan iedereen zijn. Als ik de dag erna een andere helm op zou hebben zouden zij dan moeten denken dat ik een andere persoon ben en mij moeten aanhouden, wat een onzin!

Mardw op 16 mrt 2023 18:49

Is geen sciencefiction, gewoon technologie anno 2023.
Je staat op de foto en bij dalstations is er controle. Check maar eens, het gaat over die meneer of mevrouw die op een tablet staat te kijken.

Trois Valles, en dat 3x 😂😂😂

Voor 25 euro kan toch eens iemand de proef op de som nemen? 🤔

Zelf heb ik het niet op Frankrijk maar ik wil met alle plezier die 25 euro betalen aan de waaghals die het aandurft. 😈

Met die bergkabouters reken je wel zelf af hè!! 😁

Bla, bla, bla.

Ik vind de reacties nogal vergezocht, sciencefiction.
Het staat niet op naam, ik heb mij niet hoeven identificeren en als het waar is dat je hoofd wordt gecheckt bij liftpoortjes (wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt) is alleen mijn helm en skibril op de foto te zien dus dat kan iedereen zijn. Als ik de dag erna een andere helm op zou hebben zouden zij dan moeten denken dat ik een andere persoon ben en mij moeten aanhouden, wat een onzin!

Mardw op 16 mrt 2023 18:49

Absoluut geen onzin en al helemaal geen sciencefiction. Heb afgelopen januari nog actieve controles met behulp van ipads gezien in Les Sybelles en vorig jaar in Oostenrijk eens een paar minuten meegekeken op een vaste monitor van een controleur in het dalstation van Grossarl. Het is echt verrassend hoe scherp de foto’s zijn die de poortjes ongemerkt van je maken en hoe makkelijk je verschillen kan herkennen, zelfs met helm en bril op.

Voor 25 euro kan toch eens iemand de proef op de som nemen? 🤔

Zelf heb ik het niet op Frankrijk maar ik wil met alle plezier die 25 euro betalen aan de waaghals die het aandurft. 😈

Met die bergkabouters reken je wel zelf af hè!! 😁

bartvwg op 16 mrt 2023 21:15

Er staan ook boetes op, betaal jij die ook? ;)

ik waag het de angstbeelden toch een een beetje te betwijfelen. De technische mogelijkheden voor handmatige controles zijn er zeker, maar liftbedienden zijn geen rechercheurs. In de 3 vallées gaan er bovendien duizenden mensen naar boven. Als er geen geautomatiseerd gezichtsherkenningssyteem in werking is (moeilijk ivm privacyregelgeving en duur), lijkt mij de kans op dat je gepakt wordt (op één dag) en een boete moet betalen nihil

*bericht bewerkt door yoguido op 16 mrt 2023 22:41

ik waag het de angstbeelden toch een een beetje te betwijfelen. De technische mogelijkheden voor handmatige controles zijn er zeker, maar liftbedienden zijn geen rechercheurs. In de 3 vallées gaan er bovendien duizenden mensen naar boven. Als er geen geautomatiseerd gezichtsherkenningssyteem in werking is (moeilijk ivm privacyregelgeving en duur), lijkt mij de kans op dat je gepakt wordt (op één dag) en een boete moet betalen nihil

yoguido op 16 mrt 2023 22:39

De systemen zijn in alle skigebieden waar ik de afgelopen jaren was aanwezig én ik heb al heel wat keren controles gezien. Maar ach, voor mij mag je het gewoon proberen hoor.

Voor wie het nog nooit is opgevallen, hier zie je hoe het er in de praktijk uit ziet:
https://www.skidata.com/solutions/mountain-destinations/acce…

Er zit wel enige vorm van automatisering op, maar de grootste controle is op seizoenspassen. De andere passen kunnen een flag krijgen, maar daar moet de medewerker op dat moment wel alert op reageren. Desalniettemin is het mijn achterbuurvrouw in de rij wel eens overkomen bij de Bruyeres. Het vervolg heb ik niet afgewacht, maar er stond wel rap 3 man personeel bij.

De systemen zijn in alle skigebieden waar ik de afgelopen jaren was aanwezig én ik heb al heel wat keren controles gezien. Maar ach, voor mij mag je het gewoon proberen hoor.

paolie op 16 mrt 2023 23:01

voor een niet geautomatiseerde controle zou ik niet zo bang zijn. enfin, peace of mind vind ik persoonlijk meer waard dan die € 50 , maar dat is een andere discussie

*bericht bewerkt door yoguido op 16 mrt 2023 23:27

ik waag het de angstbeelden toch een een beetje te betwijfelen. De technische mogelijkheden voor handmatige controles zijn er zeker, maar liftbedienden zijn geen rechercheurs. In de 3 vallées gaan er bovendien duizenden mensen naar boven. Als er geen geautomatiseerd gezichtsherkenningssyteem in werking is (moeilijk ivm privacyregelgeving en duur), lijkt mij de kans op dat je gepakt wordt (op één dag) en een boete moet betalen nihil

yoguido op 16 mrt 2023 22:39

Zo’n geautomatiseerd systeem is er zeker. Ik weet niet hoe groot de kans is dat je gepakt wordt, maar ik ken wel iemand die op de eerste dag al de sjaak was.
Maar waarom zou je zo berekenend te werk gaan? Ga gewoon even langs de kassa, misschien krijg je nog enige restitutie. Of neem anders je verlies. Een lege lift kost ook gewoon geld, de liftmaatschappij verdient er niks meer aan.

T is gewoon het risico dat je neemt met een meerdaagse pas. Oa Daarom zijn ze ook voordeliger dan dagpassen. Als je dan een dagje liever gaat wandelen dan skiën, prima, wordt het een iets duurdere wandeling. Maar goed, wie er belangstelling voor zou hebben is inmiddels meer dan gewaarschuwd. Paar tientjes besparen op iets dat gewoon duidelijk niet toegestaan is, met (flinke) kans op een zeperd. Ik zou even overslaan 😂

Edwin van Riel

Rij anders terug via de lokale wegen ipv autosnelwegen. Op die manier spaar je tolgeld uit, het komt er precies op aan…

In Les Trois Vallées maken ze geen foto’s aan de poortjes. Enkel in bepaalde gevallen als je je skipas gaat halen aan de kassa, bv als 75+ en je de skipas gratis krijgt of seizoenspassen, maken ze een foto. En enkel van die mensen komen de foto’s op de tablets waarmee ze controleren onderaan de liften. Daarom moet je in die gevallen de skipas aan de kassa gaan halen (en dan nemen ze een foto), terwijl je in andere gevallen die via de reisorganisatie kan krijgen (zonder foto).
Waarop is dit gebasseerd?
Ik kom 2 tot 3 keer per jaar in Les Trois Vallées en kijk regelmatig op die tablets. Dan zie je heel veel ‘mensen’ passeren op het scherm. Eigenlijk elke keer als iemand een poortje passeert komt er een lijn tekst op die tablet. Van mij of mijn groep is er nog nooit een foto bij getoond. De foto’s die wel getoond worden zijn vaak van oude mensen en het is ook van een vrij beperkt aantal mensen. De tekstlijnen vliegen over het scherm, terwijl er af en toe maar eens een foto op komt. En dat zijn dan allemaal foto’s zoals een pasfoto en dus zeker niet genomen terwijl je door een poortje gaat. Ik denk niet dat iedereen aan de poortjes mooi gaat poseren voor de camera’s die er zouden zijn en niet te zien zijn. Ook heb ik al heel goed gekeken of er ergens camera’s staan bij de poortjes en nog nooit iets gezien. Zeker niet alle skipassen staan op naam, want als je bv via Sunweb boekt en het zijn allemaal ‘normale skipassen’ dan zitten die gewoon allemaal samen. Als iemand 65+ is, zit die skipas wel appart (maar dan ook geen foto laten maken). Als 75+ krijg je geen skipas van Sunweb en moet je naar een kassa (waar ze dan een foto maken).
Dit alles wil natuurlijk niet zeggen dat de skipas niet persoonlijk is en mag doorgegeven worden.

*bericht bewerkt door DirkG op 17 mrt 2023 23:11

Dirk - LIVE unITed

Bovendien zijn in Les Trois Vallées de liften heel performant en gaan er ik weet niet hoeveel mensen per minuut door die poortjes. Er staat bijna altijd maar 1 persoon met zo’n tablet te controleren en die kan zo snel niet voor iedereen die foto controleren (als die er voor bijna iedereen zou zijn, wat het geval zou zijn als ze die maken bij de eerste doorgang). Zeker omdat de mensen vaak moeilijk herkenbaar zijn in skiuitrusting en vergelijking met foto dus niet evident is. Daarom enkel foto’s voor de speciale gevallen (75+, seizoenskaarten, …) en die worden gemaakt aan de kassa.

*bericht bewerkt door DirkG op 18 mrt 2023 00:07

Dirk - LIVE unITed

In de tekst die ze tonen op die tablet wanneer je door het poortje gaat, staat diverse info en zijn er ook verschillende kleuren heb ik gezien, op basis waarvan ze ook bepaalde controles doen (bv kind of 65+).

*bericht bewerkt door DirkG op 18 mrt 2023 00:19

Dirk - LIVE unITed

Er zijn in Les 3 Vallées wel degelijk camera’s aanwezig in de toegangspoortjes. Alle passen kunnen worden gecontroleerd, ook reguliere weekpassen.
Alles keurig na te lezen in de algemene voorwaarden.

null

*bericht bewerkt door paolie op 18 mrt 2023 13:23

Hier een voorbeeld van zo’n camera bij een toegangspoortje (voor wie er nog nooit op gelet heeft). Ze zijn niet bij de poortjes van iedere lift te vinden, meestal alleen de hoofdliften. Dit is de Orelle-Caron lift. Het kleine rondje rechtsboven in het rood omcirkelde kastje is het oogje van de camera, en vrijwel iedereen die hier passeert komt verbazingwekkend scherp in beeld.

null

*bericht bewerkt door paolie op 18 mrt 2023 14:09

Afgelopen vakantie hebben we de skipas van mij en mijn dochter van 13 per ongeluk omgewisseld. Dit was een weekpas. Bij de allereerste lift direct 3 man personeel die mij meenam uit de rij. Toen dochter (en zoon en man) ook meekwamen zagen ze op een tablet dat dochter een volwassenpas had en ik een jeugdpas. Skipassen erbij gepakt en dat klopte dus idd.
Passen omgewisseld en we konden verder. Wij hebben nog wel ff lopen puzzelen hoe ze dat nou zo snel konden merken… Dat is bij deze opgehelderd dus 😅

*bericht bewerkt door t@sje op 18 mrt 2023 17:56

Afgelopen vakantie hebben we de skipas van mij en mijn dochter van 13 per ongeluk omgewisseld. Dit was een weekpas. Bij de allereerste lift direct 3 man personeel die mij meenam uit de rij. Toen dochter (en zoon en man) ook meekwamen zagen ze op een tablet dat dochter een volwassenpas had en ik een jeugdpas. Skipassen erbij gepakt en dat klopte dus idd.
Passen omgewisseld en we konden verder. Wij hebben nog wel ff lopen puzzelen hoe ze dat nou zo snel konden merken… Dat is bij deze opgehelderd dus 😅

t@sje op 18 mrt 2023 17:55

Direct 3 KGB-skipas-smurfen op je dak zeg… 😳
Nu vind ik ook wel dat je je pas netjes moet betalen maar dit is er toch wat over niet? 😳🤷‍♂️

Bla, bla, bla.

Afgelopen vakantie hebben we de skipas van mij en mijn dochter van 13 per ongeluk omgewisseld. Dit was een weekpas. Bij de allereerste lift direct 3 man personeel die mij meenam uit de rij. Toen dochter (en zoon en man) ook meekwamen zagen ze op een tablet dat dochter een volwassenpas had en ik een jeugdpas. Skipassen erbij gepakt en dat klopte dus idd.
Passen omgewisseld en we konden verder. Wij hebben nog wel ff lopen puzzelen hoe ze dat nou zo snel konden merken… Dat is bij deze opgehelderd dus 😅

t@sje op 18 mrt 2023 17:55

Als je met je skipas door een poortje gaat, dan hoor je meestal een ‘piep-achtig’ geluidje.
Als je met een jeugdpas door een poortje gaat dan is dat geluidje anders.
Dus als u als volwassene met een jeugdpas een poortje passeert dan valt dat direct op.
Daar is geen gezichtsherkennende camera voor nodig

Tot vorig jaar had ik daar geen moment over nagedacht.
Twee identieke skipassen gekocht, één voor mijn man en één voor mij.
De eerste dag stonden we klaar om te vertrekken en we wilden ieder onze pas nemen. Tja, welke pas was nu voor wie? Maakt niet uit zeker ?
Door het poortje en ik werd aangesproken door een medewerkster van de lift die me op een tablet een foto van mijn man toonde. Oeps. Gelukkig kwam mijn man net achter mij door het poortje. We moesten wel ter plekke onze skipassen opdiepen en wisselen.
Eens je het weet zie je ze overal staan aan de dalstations, de mensen die heel geconcentreerd op een tablet staan te kijken.

Afgelopen vakantie hebben we de skipas van mij en mijn dochter van 13 per ongeluk omgewisseld. Dit was een weekpas. Bij de allereerste lift direct 3 man personeel die mij meenam uit de rij. Toen dochter (en zoon en man) ook meekwamen zagen ze op een tablet dat dochter een volwassenpas had en ik een jeugdpas. Skipassen erbij gepakt en dat klopte dus idd.
Passen omgewisseld en we konden verder. Wij hebben nog wel ff lopen puzzelen hoe ze dat nou zo snel konden merken… Dat is bij deze opgehelderd dus 😅

t@sje op 18 mrt 2023 17:55

Als je met je skipas door een poortje gaat, dan hoor je meestal een ‘piep-achtig’ geluidje.
Als je met een jeugdpas door een poortje gaat dan is dat geluidje anders.
Dus als u als volwassene met een jeugdpas een poortje passeert dan valt dat direct op.
Daar is geen gezichtsherkennende camera voor nodig

Rovati op 19 mrt 2023 08:21

Aha, wist ik niet. Was ons ook niet opgevallen…
In dit geval weet ik zeker dat ze het op tablet zagen. Ze liepen namelijk met een tablet in hun handen en zodra dochter achter mij aankwam zag ik ze van haar naar de tablet kijken, overleggen en toen werd er direct gezegd dat we onze skipassen moesten omruilen…

Afgelopen vakantie hebben we de skipas van mij en mijn dochter van 13 per ongeluk omgewisseld. Dit was een weekpas. Bij de allereerste lift direct 3 man personeel die mij meenam uit de rij. Toen dochter (en zoon en man) ook meekwamen zagen ze op een tablet dat dochter een volwassenpas had en ik een jeugdpas. Skipassen erbij gepakt en dat klopte dus idd.
Passen omgewisseld en we konden verder. Wij hebben nog wel ff lopen puzzelen hoe ze dat nou zo snel konden merken… Dat is bij deze opgehelderd dus 😅

t@sje op 18 mrt 2023 17:55

Hoezo opgehelderd?
Was het op basis van foto getrokken aan de poortjes of op basis van info die ze hebben over de skipas (skipas volwassene - skipas kind)?

Tot vorig jaar had ik daar geen moment over nagedacht.
Twee identieke skipassen gekocht, één voor mijn man en één voor mij.
De eerste dag stonden we klaar om te vertrekken en we wilden ieder onze pas nemen. Tja, welke pas was nu voor wie? Maakt niet uit zeker ?
Door het poortje en ik werd aangesproken door een medewerkster van de lift die me op een tablet een foto van mijn man toonde. Oeps. Gelukkig kwam mijn man net achter mij door het poortje. We moesten wel ter plekke onze skipassen opdiepen en wisselen.
Eens je het weet zie je ze overal staan aan de dalstations, de mensen die heel geconcentreerd op een tablet staan te kijken.

Errant op 19 mrt 2023 08:41

Ik begrijp dat je de eerste keer dat je door het poortje ging werd aangesproken. Dat kon dan dus niet zijn op basis van een fot genomen aan een poortje…

Plaats een reactie