Gezellige groep zoekt sneeuwliefhebbers Les Trois Vallees 13-01-2024 tot 20-01-2024

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Begin januari 2024 gaan wij genieten van het moois in Les Trois Vallees. Wij zijn een groep skiliefhebbers die graag de dagen volop benutten om te skien. Dat kan in groepsverband maar als je het fijner vindt om alleen of in bepaalde samenstelling te skiën dan kan dat natuurlijk ook.
Apres-ski is niet echt een liefhebberij, dat vindt over het algemeen plaats aan de keukentafel in het chalet.
Onze groep gaat al vele jaren in wisselende samenstelling op wintersport.
De leeftijden variëren van 45 tot 70.
We zijn nu met acht enthousiastelingen. Omdat er in het chalet ruimte is voor 14 maken we graag kennis met wat reisgenoten.

We horen graag van je!

Gunnar Lukassen

null

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 15 okt 2023 10:03: Bestemming gelinkt

Hoi Gunnar,

Ik zie dit eventueel wel zitten. Kan je eventueel via PM wat extra details doorsturen ( chalet, ligging, prijs, verloop reis ( eigen vervoer, bus, gewenst niveau ski, … )?

Tot hoors!
Dries

Hoi Dries,
Leuk dat je eventueel interesse hebt!
Ik vraag Henk, groepsgenoot en organisatietalent, om even in deze chat te antwoorden.

Groet, Gunnar

Hoi Dries, en alle andere geïnteresseerden,
het chalet bevindt zich in le Bettaix, onder les Menuires, op ongeveer 300 m van de skilift. https://nl.ski-france.com/skigebied-3-vallees/les-menuires/c…
De kosten voor het chalet zijn ongeveer € 1850, wat gedeeld wordt door het aantal deelnemers.
Daar komt nog de (3 Vallees) skipas bij € 320 (€ 297.50 voor 65+).
Afgelopen jaar was ik ongeveer € 900 kwijt voor de totale vakantie. Dit jaar is het chalet iets goedkoper maar de inflatie heeft ook in Frankrijk toegeslagen, dus ruim gerekend zou ik op ongeveer € 1000 rekenen.
Wij koken zelf bij toerbeurt en afhankelijk van een ieder zijn/haar culinaire kwaliteiten.
Gereisd wordt er met eigen vervoer waarbij er gecarpoold wordt (afhankelijk van de woonplaats).
De meesten van ons zijn goede skiërs.
Hopelijk kun(nen) je/jullie hier wat mee,

groet Henk

Hoi Henk,
Gaan er ook nog dames mee ?

Gr, Marjan Buis

Hey Gunar,

ik ben in maart 2023 ook naar Les Trois Vallees (Les Menuires) geweest met een groep enthousiaste skifanaten die ik via dit forum heb leren kennen. Fantastisch skigebied !!! Helaas komen wij voor 2024 niet tot een vergelijk en ben ik op zoek naar een andere groep. Ik kan zelf met de wagen rijden, dus er kunnen 2 personen meerijden. Mijn skiniveau klasseer ik als gewoon goed. We zaten aan een gemiddelde van 100km+ skien per dag. Je kent dat: klaar staan bij de liften wanneer ze opengaan en stoppen wanneer de laatste lift sluit… Groeten. Mario.

Hoi Henk,
Gaan er ook nog dames mee ?

Gr, Marjan Buis

Atlantis op 14 okt 2023 12:59

Hoi Marjan,
er gaat iig een dame mee, een tweede twijfelt nog.

Groet Henk

Hey Gunar,

ik ben in maart 2023 ook naar Les Trois Vallees (Les Menuires) geweest met een groep enthousiaste skifanaten die ik via dit forum heb leren kennen. Fantastisch skigebied !!! Helaas komen wij voor 2024 niet tot een vergelijk en ben ik op zoek naar een andere groep. Ik kan zelf met de wagen rijden, dus er kunnen 2 personen meerijden. Mijn skiniveau klasseer ik als gewoon goed. We zaten aan een gemiddelde van 100km+ skien per dag. Je kent dat: klaar staan bij de liften wanneer ze opengaan en stoppen wanneer de laatste lift sluit… Groeten. Mario.

vdberghm op 14 okt 2023 17:20

Hoi Mario,
leuk dat je op onze oproep reageert.
Als ik je bericht lees vermoed ik dat je een zuiderbuur bent.
Dat levert denk/vrees ik een logistiek probleem op qua carpoolen.
Met de huidige groep gaan er twee auto’s uit de regio Den Haag via Antwerpen en Brussel richting Luxemburg en dan verder Frankrijk in.
De derde auto vertrekt uit het midden/oosten van NL en rijdt via Luik richting Luxemburg en dan Frankrijk in.
Van eventuele nieuwe groepsleden weet ik nog niks dus hoe we dat gaan regelen is ook nog onbekend.
Daarnaast, hier in NL in ieder geval, mag je niet zomaar in een buitenlandse auto rijden, dus zou jij dan de hele reis alleen moeten/mogen rijden.
Verder wat het “skifanatisme” aangaat zijn wij toch net wat minder fanatiek.
Wij staan meestal niet bij de lift te wachten tot deze gaat draaien en halen de 100 km per dag dan ook niet.
En er zijn bij onze groep zeker mensen die af en toe een dagdeel aan zich voorbij laten gaan.
Hopelijk kun je hier wat mee.

Groet Henk

Hallo Henk,

bedankt voor het snelle antwoord.
Ik kom inderdaad uit België, ik weet niet of dat een probleem vormt
Via deze deze website heb ik mij in maart aangesloten bij een groep waarmee ik naar Les Trois Vallees geweest ben. We waren met z’n tienen: 6 Nederlanders en 4 Belgen en dat was echt een leuke groep. We hebben direct afgesproken voor 2024 maar helaas lukt het niet om een gezamelijke periode vast te leggen en dus gaat het helaas niet door. Vandaar dat ik bij jullie ben terecht gekomen. Ik ben ondertussen 59 jaar oud, dus wat mij betreft kan dat ook wat rustiger aan, ik pas me wel aan aan de groep. Wat het vervoer betreft: Ik woon kort bij Brussel. Dus ik kan alleen rijden of ik kan met iemand meerijden (als er nog plaats beschikbaar is. Dat is kwestie van afspreken. Als ik bij jullie wel/niet kan aansluiten, laat maar weten. No hard feelings als jullie het niet zien zitten.
groeten,
Mario

*bericht bewerkt door vdberghm op 14 okt 2023 22:13

Hoi Henk,

Bedankt voor je reactie! Heb je ook nog wat meer info over de dame(s) die mee gaan? Leeftijd, ski niveau…?
Zal me ff voorstellen. …ik ben 54, kan leuk skieen, ski plm 30 jaar, geen kamikaze , rood, blauw prima. Zwart in Frankrijk moest ik maar niet doen😁.

Groetjes van Marjan, Wormerveer

Hallo allemaal,

Ik verbleef vorig seizoen in maart samen met de toffe groep met onder anderen Mario in Les Menuires. Het skifanatisme vond ik nogal relatief: een deel stond vroeg op de latten en anderen gingen rustig aan naar de piste. Dus ik vermoed wel dat zowel Gunnar als Mario en ik ongeveer hetzelfde doelen om de dagen volop te benutten om te skiën en dat we niet echt après-skifanaten zijn. Daarnaast splitste onze groep van 10 ook op in kleinere groepjes.

Op dat moment ben ik 30 en ik hou het 's avonds liever rustig. Skiniveau zit vrij goed; ik doe ook rood en de meeste zwarte pistes. Ook een zuiderbuur en woon meer bepaald in Beringen (tussen Antwerpen en Luik). Vorig seizoen reisde ik als copiloot mee met Mario. Gezien ik voor mezelf kook zie ik het beurtelings koken ook zitten. De keuken ziet alvast vrij ruim uit :)

Groeten, Jasper

*bericht bewerkt door Japiee op 15 okt 2023 18:12

openskimap.org toont hoe steil een piste nu echt is.

Hallo allemaal,

Ik verbleef vorig seizoen in maart samen met de toffe groep met onder anderen Mario in Les Menuires. Het skifanatisme vond ik nogal relatief: een deel stond vroeg op de latten en anderen gingen rustig aan naar de piste. Dus ik vermoed wel dat zowel Gunnar als Mario en ik ongeveer hetzelfde doelen om de dagen volop te benutten om te skiën en dat we niet echt après-skifanaten zijn. Daarnaast splitste onze groep van 10 ook op in kleinere groepjes.

Op dat moment ben ik 30 en ik hou het 's avonds liever rustig. Skiniveau zit vrij goed; ik doe ook rood en de meeste zwarte pistes. Ook een zuiderbuur en woon meer bepaald in Beringen (tussen Antwerpen en Luik). Vorig seizoen reisde ik als copiloot mee met Mario. Gezien ik voor mezelf kook zie ik het beurtelings koken ook zitten. De keuken ziet alvast vrij ruim uit :)

Groeten, Jasper

Japiee op 15 okt 2023 18:12

Hoi Jasper,

leuk dat je reageert en grappig dat je Gunnar gelijk goed inschat.
Het feit dat je zuiderbuur bent moet je zeker niet negatief opvatten, ik zie wel voordelen in het bij ons hebben van een paar gezellige Belgen. Heb er zelf alleen maar positieve herinneringen aan.
Als je besluit om je bij ons aan te sluiten besef dan wel dat je (tot nu toe) veruit de jongste zult zijn (ik heb daar absoluut geen probleem mee en ik denk de rest ook niet, sterker nog verjonging van de club levert alleen maar kansen op om het voortbestaan van de groep nog een lange tijd vol te kunnen houden).
Wat betreft het carpoolen zou het mooi zijn als jij iig een koppel zou kunnen vormen met Mario.
Zijn er misschien nog meer leden van jullie groep van vorig jaar die interesse hebben om aan te sluiten?
Ik hoor het graag,

Groet Henk

Hallo henk en gunnar,
Leuk initiatief! Ik heb ook belangstelling in jullie reis.
Welke week hebben jullie in gedachten?
Ik ben een man van 50 uit omgeving Rotterdam. Ik ski van jongs af en de laatste 15 jaar ook snowboarder.
De jaren gaan ook tellen dus ik ga ook niet meer zo heel fanatiek van vroeg tot laat de piste op. Quality time is ook belangrijk ondertussen.

Als jullie nog mede wintersporter zoeken zou ik zeker mee willen. Mits de week uitkomt met werk etc.

Groet,
Leon

Enkele voordelen van Belgen in de groep:

  • kunnen lekker koken
  • spreken Frans

Vorig seizoen varieerden de leeftijden van 23 tot 72 jaar en dat leverde goeie gesprekken op. Ik heb de reis vermeld in de groep.

En ik ken wel wat Belgen die niet lekker kunnen koken en/of geen Frans spreken. Zonder te willen stoefen voldoe ik wel aan die kenmerken. 😅

openskimap.org toont hoe steil een piste nu echt is.

Hallo henk en gunnar,
Leuk initiatief! Ik heb ook belangstelling in jullie reis.
Welke week hebben jullie in gedachten?
Ik ben een man van 50 uit omgeving Rotterdam. Ik ski van jongs af en de laatste 15 jaar ook snowboarder.
De jaren gaan ook tellen dus ik ga ook niet meer zo heel fanatiek van vroeg tot laat de piste op. Quality time is ook belangrijk ondertussen.

Als jullie nog mede wintersporter zoeken zou ik zeker mee willen. Mits de week uitkomt met werk etc.

Groet,
Leon

Leon2013 op 16 okt 2023 23:19

Hallo Leon,

leuk dat je interesse hebt! De planning is om van 13 tot 20 januari 2024 te verblijven in de skigebieden van Les Trois Vallees.

De meeste maken aardig volledige skidagen maar het staat iedereen vrij om rust te pakken waar en wanneer hij of zij dat wil. Natuurlijk.

Groet, Gunnar

Hoi Henk,

bedankt voor de toffe feedback. Jasper en ik kennen elkaar van vorig jaar en wij kunnen samen afspreken voor de afreis naar Les Trois Vallees en misschien sluit er nog een 3de Belg aan, wie weet ? Die mag uiteraard altijd meereizen met ons. We zijn in ieder geval al met 2. Altijd supertof om met Nederlanders op reis te gaan, leuke kerels allemaal, zelf ook fantastische herinneringen aan vorig jaar, we gaan er een gezellige vakantie van maken !!! Wat zijn de praktische zaken die je van ons verwacht (dingen meenemen, betalingen die op voorhand dienen te gebeuren, edm) ?
groeten,
Mario

Hi Henk, Gunnar en anderen,
Is er nog plek vrij en hoe wordt bepaald wie er mee kan? First Come first serve?
Het klinkt mij in ieder geval erg interessant. Kom uit (midden) NL, 48 jaar oud en inmiddels behoorlijk veel ervaring in het skieen en kom ook aardig mee op t snowboard. Voor dat laatste niet altijd de beste conditie en gaat wat langzamer. Benut graag het grootste deel van de skidag, maar vind lunch onderweg prettig en koffie of iets anders op het terras tussendoor allesbehalve vervelend. Koken ook geen probleem, is alleen geen supermarkt in de buurt zag ik.
Oostenrijkse après ski taferelen niet mijn ding, maar drankje naderhand zeker wel.
Hoe verder, praktische zaken enzo? Via een dm?
Thanks en groeten,
Martijn

@ Dries, Marjan, Mario, Jasper en Leon.
Ik heb in onze groepsapp iedereen nogmaals gevraagd om zijn/haar mening.
Wat mij betreft zijn jullie allemaal welkom, maar ik kan dat niet alleen beslissen.
Ik hoop jullie zo snel mogelijk uitsluitsel te kunnen geven.

Groet Henk

Hi Henk, Gunnar en anderen,
Is er nog plek vrij en hoe wordt bepaald wie er mee kan? First Come first serve?
Het klinkt mij in ieder geval erg interessant. Kom uit (midden) NL, 48 jaar oud en inmiddels behoorlijk veel ervaring in het skieen en kom ook aardig mee op t snowboard. Voor dat laatste niet altijd de beste conditie en gaat wat langzamer. Benut graag het grootste deel van de skidag, maar vind lunch onderweg prettig en koffie of iets anders op het terras tussendoor allesbehalve vervelend. Koken ook geen probleem, is alleen geen supermarkt in de buurt zag ik.
Oostenrijkse après ski taferelen niet mijn ding, maar drankje naderhand zeker wel.
Hoe verder, praktische zaken enzo? Via een dm?
Thanks en groeten,
Martijn

MartijnJ op 18 okt 2023 20:08

Hoi Martijn,
Leuk dat ook jij regaeert.
Het is wel zo eerlijk dat wie het eerste komt het eerste maalt.
Zoals het er nu voorstaat, en iedereen mee gaat, zou je er nog net bij passen.
Ik heb jouw reactie toegevoegd in onze groepsapp.

Groet Henk

Hi Henk, Gunnar en anderen,
Is er nog plek vrij en hoe wordt bepaald wie er mee kan? First Come first serve?
Het klinkt mij in ieder geval erg interessant. Kom uit (midden) NL, 48 jaar oud en inmiddels behoorlijk veel ervaring in het skieen en kom ook aardig mee op t snowboard. Voor dat laatste niet altijd de beste conditie en gaat wat langzamer. Benut graag het grootste deel van de skidag, maar vind lunch onderweg prettig en koffie of iets anders op het terras tussendoor allesbehalve vervelend. Koken ook geen probleem, is alleen geen supermarkt in de buurt zag ik.
Oostenrijkse après ski taferelen niet mijn ding, maar drankje naderhand zeker wel.
Hoe verder, praktische zaken enzo? Via een dm?
Thanks en groeten,
Martijn

Hoi Martijn, leuk dat je ook interesse hebt. We gaan even alle reacties verder toetsen op concrete interesse. Zoals het nu lijkt hoeven we niemand teleur te stellen. Geef ons even de tijd om te recapituleren.

Groet, Gunnar

Dank, ik wacht het af!

@ Dries, Marjan, Mario, Jasper en Leon.
Ik heb in onze groepsapp iedereen nogmaals gevraagd om zijn/haar mening.
Wat mij betreft zijn jullie allemaal welkom, maar ik kan dat niet alleen beslissen.
Ik hoop jullie zo snel mogelijk uitsluitsel te kunnen geven.

Groet Henk

HenkBr op 18 okt 2023 20:21

Dank voor de info alvast!

Toppie !!! Ik wacht af.

Kleine update:
Marjan gaat proberen om met een andere dame een vakantie in Oostenrijk te regelen.
Zij valt dus vooralsnog af.
Onze twijfelende dame valt voorlopig ook af (heel verhaal wat ik jullie zal besparen).
Bijna alle groepsleden zijn positief over de reageerders tot nu toe, ik wacht nog op een paar reacties (oa doordat deze personen moeilijk bereikbaar zijn).
In het meest positieve scenario zijn we nu dan met 12 (10 Ollanders en 2 Belgen, een stel en de rest mannen).
Ik hoop morgen ook van de rest een reactie te hebben zodat er spijkers met koppen geslagen kunnen worden.
Het ziet er wat mij betreft positief uit en ik kijk uit naar een plesante vakantie.

Groet Henk

Klinkt goed! Wat mij betreft geen spoed, moet het thuisfront nog overtuigen dat een week wel meevalt :) Voor wat betreft de ene slaapkamer met het tweepersoonsbed, is dat met het stel gevuld? Dat was namelijk mijn enige bezwaar c.q. angst om daar in terecht te komen. Daar zou ook de medereisgenoot niet blij van worden, vermoed ik. Ben nogal een onrustige en lichte slaper. Een eenpersoonsbed is dan veel beter… Anyways, hoor het graag!

Update:
Als alle reageerders meegaan zijn we nu met 12.
Er is dus nog plaats voor 2

Update:
We zijn nu zeker met 10.
ik wacht nog opeen reactie van Dries, Leon en Martijn

Een hele goedemorgen.
Als er inderdaad nog plek over is dan wil ik mij graag aanmelden.
Ben een man van 34 met een jong gezin thuis, ervaren skiër die net als aangegeven vooral van begin tot eind op de ski wil staan en genieten. Heb het niet zo op après ski, maar gezellig een drankje doen met een spel is altijd goed.
Lang geleden wel eens in Frankrijk wezen skiën, val frejus en val thorens.
Laatste 15 jaar eigenlijk altijd Zwitserland (Riederalp Aletscharena, geweldig gebied met magnifiek uitzicht), met een paar keer een uitstapje naar zuid Duitsland of oostenrijk.
Leuk om weer eens terug te gaan naar Frankrijk, ben benieuwd, ik hoor het graag.

Ps, heb eigen materiaal en eigen vervoer. Vertrek vanuit omgeving Rotterdam.

*bericht bewerkt door Tomv op 22 okt 2023 07:16

Een hele goedemorgen.
Als er inderdaad nog plek over is dan wil ik mij graag aanmelden.
Ben een man van 34 met een jong gezin thuis, ervaren skiër die net als aangegeven vooral van begin tot eind op de ski wil staan en genieten. Heb het niet zo op après ski, maar gezellig een drankje doen met een spel is altijd goed.
Lang geleden wel eens in Frankrijk wezen skiën, val frejus en val thorens.
Laatste 15 jaar eigenlijk altijd Zwitserland (Riederalp Aletscharena, geweldig gebied met magnifiek uitzicht), met een paar keer een uitstapje naar zuid Duitsland of oostenrijk.
Leuk om weer eens terug te gaan naar Frankrijk, ben benieuwd, ik hoor het graag.

Ps, heb eigen materiaal en eigen vervoer. Vertrek vanuit omgeving Rotterdam.

Tomv op 22 okt 2023 06:59

Dat klinkt enthousiast Tom, leuk. Ik weet dat er nog plek is. We zullen op korte termijn even contact met je opnemen.

Hallo Tom,

leuk dat je reageert op onze oproep.
Er is inderdaad nog plek, de laatste als iedereen aansluit.
Een hoop info heb je denk ik al hier kunnen vinden.
ik heb je een PB gestuurd met nog meer (aanvullende) informatie.

Groet Henk

Plaats een reactie