Ervaringen Brides-les-Bains verbinding naar Skigebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Brides-les-Bains

Hallo allemaal,

Ik heb een interessante vakantie gevonden in Brides-les-Bains, maar ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn wat betreft de verbinding naar het skigebied.

null

De extra tijd om naar boven te komen lijkt enorm mee te vallen, zo ongeveer 14 minuten om Meribel Centre te bereiken (Olympe 1, 2, 3).

Ik ben voornamelijk benieuwd naar de ervaringen aan het eind van de dag. Ik ben gewend om naar beneden te skiën of om rond 17:00 een gondel naar beneden te nemen. Is dit goed te doen hier, of moet je vroeg naar beneden gaan zodat je niet boven strandt? Alvast bedankt voor de reacties!

Wanneer ga je? Vanaf 2e week februari is ie tot 17.30 open. Daarvoor tot 17.00.

In principe kom je vanuit de meeste hoeken in 3V weer vlot in het midden uit bij méribel, dus lijkt me geen probleem.

14min is wel heel positief.
Maar hij gaat wel open om 8u30 en de meeste liften bovenaan gaan 15 à 30min vroeger dicht.
Dus gene stress en blijven vlammen.

Volgens de site van Brides doet de gondel er 22 minuten op.

Deze deed er zelfs 26 minuten over

Pin me er niet op vast, maar meen verder een keer gelezen te hebben dat de afdalingen naar de middenstations niet besneeuwd worden en zeer zelden open zijn.
Geen idee of dit een probleem is voor je, maar grote kans dat je altijd bij Olympe 3 moet instappen aan het einde van de dag.

Gang is alles

2 × verbleven in Brides les bain , budget dorp maar de lift valt reuze mee , nooit geweten dat de laatste eitjes vertrokken voor het sluitingstijd, waren meestal langer open voornamelijk omdat de meeste maar op het einde komen, 22 min genieten van het uitzicht
Spijtig dat ze nooit sneeuwkanonnen gezet hebben tss Meribel en Les allues

Deze deed er zelfs 26 minuten over.

Jesper op 20 nov 2023 21:31

De gondels zijn recent vernieuwd en de lift heeft een update gehad. Kennelijk ook sneller geworden.
Er is geen afdaling naar Brides les Bains.

*bericht bewerkt door DrPhil op 20 nov 2023 22:58

Deze deed er zelfs 26 minuten over.

Jesper op 20 nov 2023 21:31

De gondels zijn recent vernieuwd en de lift heeft een update gehad. Kennelijk ook sneller geworden.

Er is geen afdaling naar Brides les Bains.

DrPhil op 20 nov 2023 22:57

Super bedankt allemaal voor de reacties, dat helpt enorm!

Ja ik had ook gelezen dat na de renovatie / vernieuwen het iets sneller gaat.

Als er genoeg sneeuw ligt , kan je volgens de pistekaart nog tot Olympe 1 skiën, en inderdaad met 17:00 openingstijd is dat eigenlijk wel prima.

Dan ga ik waarschijnlijk boeken voor de eerste week van januari!

Mocht je naar Brides-les-Bains gaan, dan kun je via de website Alpinresorts.com daar een winkel vinden waar ze tegen waanzinnig lage prijzen ski’s verhuren. In januari 2022 heb ik daar Rossignol Pursuit gehuurd voor 75 euro voor 2 weken!

Plaats een reactie