Blauwe piste

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Welke blauwe piste’s in Val Thorens zijn niet met onverwachte steile stukken? En zijn echt (blauw)?

De Gentiane onder de Caron gondeltjes, is de eerste die me te binnen schiet.

Als ik mij goed meen te herinneren is de Pluviometre (vanaf de Mont de la Chambre) wel vrij relaxt. Vrij breed en hooguit in het begin iets steiler dan de rest maar niet onoverkomelijk. Alleen het allerlaatste korte stukje, na het bruggetje terug door het dorp richting Plein Sud kan wel een beetje lastig zijn vanwege de drukte en de sneeuwhopen. Maar je kan daar ook de weg oversteken en dan echt dwars door het dorp gaan.

Een andere hele lange relaxte piste is beginnen vanaf Plein Sud (centrum dorp), die gaat over in Cairn en dan strak rechts aanhouden naar Bd Cumin. Die laatste is een vrij geleidelijk pad (kans op prikken) dat eindigt in Les Menuires. En dan kan je weer terug naar VT via Pluviometre (lift Reberty en Bruyeres)

*keep cool and relax...*

Je zou de Dalles van de Cascades lift kunnen doen. Deze lift vertrekt vanuit het dal. En als je die zat bent kun je vanuit die piste naar de Moraine lift skiën en de piste Moraine kunnen pakken. Deze zijn beide easy blauw.

Klopt wat “DerGraf” zegt maar volgens mij heb je de grote pas voor nodig. Pas van VT is hiervoor niet geschikt.

*bericht bewerkt door Robert_Duijm op 17 dec 2023 19:39

Zijn er lastige blauwe daar dan? Je hebt wel irritante groene waar je niet op vooruit komt.

Ik zou me er niet zo druk over maken. Alle blauwe daar zijn prima beginners pistes. Of je moet echt van het niveau zijn “nooit geskied en geen zin om les te nemen”

Eventueel degene van de col de torens en col de la rossael mijden. De rest is goed te doen.

Als ik mij goed meen te herinneren is de Pluviometre (vanaf de Mont de la Chambre) wel vrij relaxt. Vrij breed en hooguit in het begin iets steiler dan de rest maar niet onoverkomelijk.>

Het is natuurlijk altijd moeilijk in te schatten wat iemand steil vindt. Maar ik denk dat juist het eerste gedeelte van de de Pluviometre best ‘steil’ kan overkomen.

Ik denk dat de volgende pistes goed te doen zijn :

Piste Hermine en Piste Chalets - (beiden bereikbaar via lift 2 Lacs)
Piste Moraine (bereikbaar via lift piste Moraine)
Piste Tetras (bereikbaar via boulevard Cumin en vervolgens de lift Plan de Eau)

Pluviometre zou ik ook niet doen als ik het zo lees. Erg leuke piste, waar je af en toe even vaart krijgt juist door een iets steiler stukje.

je kan het ook zelf op de site nazien: https://www.calameo.com/read/0057989619bb296b1ad9a?page=1…

Gentiane is echt de makkelijkste denk ik. Daarna Moraine. Die heeft al ietwat meer stijleren stukjes. Maar is wel heerlijk breed.

Plaats een reactie