Kaart skipas overal bruikbaar?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Even een korte vraag waar ik niet direct antwoord op vind.
Ik ging vorig jaar met een vriend skiën in Alpe d’Huez, hiervoor kochten we een nieuwe skipas (bankkaartmodel) die we kunnen opladen. Dit jaar hebben we geboekt in Les Trois vallees. Kunnen we dezelfde pas gewoon opnieuw opladen of moeten we voor een ander skigebied ook opnieuw een nieuwe pas bestellen?

Iedere liftmaatschappij gebruikt z’n eigen systeem met eigen kaart(nummers). Je zal dus opnieuw een kaart moeten scoren in een nieuw skigebied.

In sommige gevallen is de skipas uitwisselbaar, het hangt er dan vooral vanaf of het skigebied technologie van Skidata of van Axxess gebruikt. De harde plastic Skidata kaartjes waarvan het nummer begint met 01-1614 heb ik al kunnen gebruiken tussen skigebieden heen, door bijvoorbeeld online je skipas aan te schaffen. Je moet dat nummer dan ingeven.

De semi-karton/semi-plastic kaartjes zijn naar mijn weten niet herbruikbaar.

Das niet helemaal waar. Bv in winterberg kun he passen gebruiken van een willekeurig gebied dat kaarten van skidata gebruikt (nieuwe kaarten, 23 cijferig nummer moet beginnen met 01). Zo zal er wel neer mogelijk zijn. De vraag is of je simpel kunt achterhalen van tevoren welke passen ergens bruikbaar zijn. Wtb geeft dit netjes aan op het moment dat je online een pas wilt gestellen.

Edwin van Riel

Das niet helemaal waar. Bv in winterberg kun he passen gebruiken van een willekeurig gebied dat kaarten van skidata gebruikt (nieuwe kaarten, 23 cijferig nummer moet beginnen met 01). Zo zal er wel neer mogelijk zijn. De vraag is of je simpel kunt achterhalen van tevoren welke passen ergens bruikbaar zijn. Wtb geeft dit netjes aan op het moment dat je online een pas wilt gestellen.

evr66 op 17 dec 2023 17:52

Dit. We hebben toevallig dit weekend onze passen van cal cenis hergebruikt in winterberg!

Dus zeker het uitzoeken waard

@woutervdb 109% mijn reactie kwam op de opmerking vóór die van jou. Ongelukkige timing 😉

Edwin van Riel

Das niet helemaal waar. Bv in winterberg kun he passen gebruiken van een willekeurig gebied dat kaarten van skidata gebruikt (nieuwe kaarten, 23 cijferig nummer moet beginnen met 01). Zo zal er wel neer mogelijk zijn. De vraag is of je simpel kunt achterhalen van tevoren welke passen ergens bruikbaar zijn. Wtb geeft dit netjes aan op het moment dat je online een pas wilt gestellen.

evr66 op 17 dec 2023 17:52

Dit. We hebben toevallig dit weekend onze passen van cal cenis hergebruikt in winterberg!

Dus zeker het uitzoeken waard

LoveToBoard op 17 dec 2023 20:19

La thuile en Cervinia werken ook

Edwin van Riel

Op de kaarten van Valloire heb ik vorig jaar de pas van Les Sybelles gezet en dit jaar de pas van Val Cenis. Is dus heel goed mogelijk, maar het lukt niet met ieder gebied. Met bijvoorbeeld de passen van Flaine kon ik in andere gebieden helaas niets.

Op de kaarten van Valloire heb ik vorig jaar de pas van Les Sybelles gezet en dit jaar de pas van Val Cenis. Is dus heel goed mogelijk, maar het lukt niet met ieder gebied. Met bijvoorbeeld de passen van Flaine kon ik in andere gebieden helaas niets.

paolie op 17 dec 2023 20:41

Flaine is een gebied dat Axxess heeft (of had? Kan het me niet exact herinneren) als liftpassysteem, die andere 3 allemaal Skidata. Jammer dat deze systemen niet uitwisselbaar zijn.

*bericht bewerkt door WouterVdB op 17 dec 2023 22:09

Das niet helemaal waar. Bv in winterberg kun he passen gebruiken van een willekeurig gebied dat kaarten van skidata gebruikt (nieuwe kaarten, 23 cijferig nummer moet beginnen met 01). Zo zal er wel neer mogelijk zijn. De vraag is of je simpel kunt achterhalen van tevoren welke passen ergens bruikbaar zijn. Wtb geeft dit netjes aan op het moment dat je online een pas wilt gestellen.

evr66 op 17 dec 2023 17:52

Dit. We hebben toevallig dit weekend onze passen van cal cenis hergebruikt in winterberg!

Dus zeker het uitzoeken waard

LoveToBoard op 17 dec 2023 20:19

En tegelijkertijd werken onze oostenrijkse Starjack kaarten ook weer in Val Cenis, is idd Skidata.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Vroeger had Swatch een horloge in hun programma waar je je pas op kon laten zetten, alleen op veel locaties wordt dit geweigerd. Dat horloge is een Swatch access.

Even een korte vraag waar ik niet direct antwoord op vind.
Ik ging vorig jaar met een vriend skiën in Alpe d’Huez, hiervoor kochten we een nieuwe skipas (bankkaartmodel) die we kunnen opladen. Dit jaar hebben we geboekt in Les Trois vallees. Kunnen we dezelfde pas gewoon opnieuw opladen of moeten we voor een ander skigebied ook opnieuw een nieuwe pas bestellen?

Impens.b@telenet.be op 17 dec 2023 17:18

In veel franse gebieden kun je dezelfde pas gebruiken. Ik gebruik dezelfde pas in Les 3 vallee, Les 2 alpes en het Maurienne dal.

Met skiën kom je echt tot rust.

Plaats een reactie