Reisverslagje; 2 collega's met SKIKOORTS

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Reisverslagje 6 dagen Val Thorens

Inmiddels weer thuis van een mooi weekje touren in L3V, werd ik door een forumlid eraan herinnerd dat er op zijn minst een korte samenvatting moest komen van dit weekje stuntelen. Had ik ook belooft dus bij deze een kort fotoverslagje :)

Mijn collega en ik hebben het bijna dagelijks over skiën, maar een gezamenlijk tripje was er nog nooit van gekomen. Daar moest maar eens verandering inkomen. Doordat hij groot fan is van skiën in Frankrijk, en ik er nog nooit geweest was, besloten om maar eens een weekje door het L3V te gaan touren.

Zo gezegd - zo gedaan, het baasje om vrij gevraagd en een appartement geboekt in Val Thorens.
Zaterdagnacht vertrokken om ochtends gelijk de piste op te knallen.

null

Mooi rustig op de weg. Veel rustiger naar mijn idee dan al die keren dat ik naar Oostenrijk ben gereden. Stond wel ff te kijken van al die tol die we af moesten tikken. Maargoed, mag de pret niet drukken. In ± 9 uur stonden we in Val Thorens.

Bij aankomst werden we ook gelijk geconfronteerd met het hetgeen wat we eigenlijk vooraf hadden moeten regelen… De parkeerplaats die dicht bij het appartement was natuurlijk vol en moesten we hem in eentje aan de andere kant van het resort zetten. Volgende keer maar vooraf reserveren…

null

^Best aardig weertje dus snel de lift ingesprongen om het gebied te gaan verkennen.

null

^Sneeuw is top, zonnetje komt er ook door

null

^Schitterend om te zien

null

^ ff snel wat eten, niet veel speciaals maar heb die (veel te dure) cola dan toch liever in een glas.

null

^ In de middag werd het weer steeds beter en door geskied tot de laatste lift.

null

^Eindstand: moe maar voldaan.


De volgende dagen

null

^ Bakkertje gevonden naast de piste waar we eigenlijk iedere dag wel ontbeten hebben. Niet verkeerd.

null

^ Mooi uitzichtje op Pointe de la masse

null

^ Appart liftje

null

^Mooi weertjuh

null

^Collega z’n ski klikte uit boven op de berg en tuimelde verder na beneden. Goed voor z’n conditie :D

null

null

^In dit lift bij Orelle waar het enorm hard waaide. Ik had gedacht dat ze met deze windsnelheden liften wel zouden sluiten, kennelijk kan het nog extremer.

null

^ Het weer slaat snel om. Enkele verse cm’s voor de volgende dag.

null

^ Ergens waar ze bier schonken.

null
null

^Strava opnames.

null

^ Toch wel lekker te eten hier in Val Thorens. Wel echt aan de prijs.


De terugweg AIAIAIAI

Topdagen gehad in L3V. Maar dan de terugweg… We zijn de snelweg nog niet op en we duiken al in de file.
Tja dat kon maar 1 ding zijn.

(https://cdn.wintersport.nl/media/forum/2024/02/01/WhatsApp_Image_2024-01-31_at_23.32.51_(2).jpeg)

null

^ In 4,5 uur 80KM stapvoets gereden. Google Maps weet het niet meer, wijzelf ook niet. Uiteindelijk 18 uur overgedaan om terug thuis te komen. Geeft toch een beetje een domper van de vakantie. ![]


*bericht bewerkt door Verschuuren op 01 feb 2024 01:08

Leuk verslagje, wel jammer van die 18u rijden. :)

Bla, bla, bla.

Leuk verslagje, wel jammer van die 18u rijden. :)

bartvwg op 01 feb 2024 07:13

Ja de terugrit was al een avontuur op zich. Lees dat er al reizigers langer als 18u over hebben gedaan. Moeten dus maar niet klagen 😁

*bericht bewerkt door Verschuuren op 01 feb 2024 08:17

Leuk verslagje, wel jammer van die 18u rijden. :)

bartvwg op 01 feb 2024 07:13

Ja de terugrit was al een avontuur op zich. Lees dat er al reizigers langer als 18u over hebben gedaan. Moeten dus maar niet klagen 😁

Verschuuren op 01 feb 2024 08:16

Ik heb ooit (eind jaren '80 in een augustusweekend) eens >30 uur nodig gehad van de Côte d’Azur tot Limburg. Ha, ha, avontuur in mijn R5-je vol dozen rosé. :-)))))

Bla, bla, bla.

Leuk verslagje, wel jammer van die 18u rijden. :)

bartvwg op 01 feb 2024 07:13

Ja de terugrit was al een avontuur op zich. Lees dat er al reizigers langer als 18u over hebben gedaan. Moeten dus maar niet klagen 😁

Verschuuren op 01 feb 2024 08:16

Ik heb ooit (eind jaren '80 in een augustusweekend) eens >30 uur nodig gehad van de Côte d’Azur tot Limburg. Ha, ha, avontuur in mijn R5-je vol dozen rosé. :-)))))

bartvwg op 01 feb 2024 08:22

Je had in ieder geval genoeg brandstof bij je dus ;)

Belgische collega in Parijs deed er vorige vrijdag Parijs-Leuven 11 u over. (normaal is een 3u).

Leuk verslag, lijkt mij ook nog eens mooi voor een week+. Maar dan liever wel vanuit Meribel haha.

Gang is alles

Mooi verslag! Jammer dat Strava altijd de liftafstanden meetelt, zo krijg je altijd ongeveer twee keer zoveel km als het daadwerkelijk aantal dat op ski’s afgelegd is.

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Als je de nauwkeurige skiafstanden inclusief kaart en snelheden wilt hebben zou je Ski Tracks moeten downloaden. Die meet de juiste skiafstand. Ik gebruik het al jaren. Is nog gratis ook

Pas op met blauwe pistes

Leuk verslag, lijkt mij ook nog eens mooi voor een week+. Maar dan liever wel vanuit Meribel haha.

Jesper op 09 feb 2024 14:56

Doe ik in het vervolg ook. Of Saint Martin zit je ook zo centraal in het gebied. Accomodatie die we in Valtho hadden was ook echt slecht😅 Voor het geld dat we er voor neer moesten leggen heb je in lager gelegen dorpjes wel betere opties…

*bericht bewerkt door Verschuuren op 09 feb 2024 17:12

Mooi verslag! Jammer dat Strava altijd de liftafstanden meetelt, zo krijg je altijd ongeveer twee keer zoveel km als het daadwerkelijk aantal dat op ski’s afgelegd is.

KrisWeer op 09 feb 2024 15:39

Ik wacht nog op de update dat je dit aan/uit kan vinken😛 maar gebruik de app eigenlijk meer voor fiets/gravel routes vast te leggen.

Plaats een reactie