tips gezocht: eten op de piste

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Hooi,

We zijn nu een weekje in le Trois Vallées en zijn opzoek naar leuke eettentjes voor op de piste.
Ik ben niet zo van de grote vreetschuren maar a la carte diner hoeft ook niet helemaal.

Hebben jullie nog goede tips?

Wij gaan altijd graag naar Le Bouc Blanc, boven La Tania. Startpunt ook voor Folyeres, 1 van mijn favoriete pistes.
En la Loy, onder het tussenstation van de Saint Martin Express.
Een creperie in Meribel, maar ik de naam niet vinden.

*bericht bewerkt door Pino op 04 feb 2024 18:27

La Ruade in Les Menuires is een aanrader. Het vlees wordt bereid boven een groot haardvuur ook andere lekkere dingen op de kaart.
Klein restaurant met een goede prijs kwaliteit verhouding.

Afgelopen week volgende bezocht:

Le Rhodos in Méribel. Niet te duur, lekker terrasje, aanschuiven ging snel ondanks drukte. Basis menu (spaghetti, hamburger) maar wel lekker.

La Ruade: diner 's avonds gedaan. Erg in de smaak gevallen!

La Loy bij St Martin: heerlijk terras, leuke piste om er naartoe te skiën, wel beetje wachten want drukte maar zeker de moeite owv. het goede eten.

Het is o zo hard genieten.

Chalet Sunny is echt geweldig, heerlijk eten voor een prima prijs en tevens leuk vermaak.

Le Rhodos ook een hele leuke tent met lekker eten, zelfde geld voor Jacks, ook in Meribel.

In St. Martin is Le Montagnard een geweldige aanrader voor een avondje luxe uit eten! En La Loy idd, zeker leuk.

En in Valtho zit boven de Funitel Peclet een geweldig leuk restaurant met heerlijk eten en een mooi uitzicht:)

Alle bovenstaande opties zijn weg van de overpriced dure drukke toko’s met stampgasten!

Wel oppassen met waar (welk dal) je naartoe terug moet en hoelaat de laatste lift gaat. Als je in Meribel of Courchevel zit, wil je bv. niet in Les Menuires je dag eindigen want dat kost je €180 met de taxi (en vice versa). Bij de VVV’s kun je hier alle info over krijgen.

Verder, wat een geweldig gebied! Ik zou het liefst NU weer terug in de auto die kant op stappen :')

Als je Orelle aan kunt tikken, zeker doen want dat was echt één van de beste ski-ervaringen die ik ooit heb gehad!

Veel plezier gewenst:)

null

Ik vond deze wel aardig.

Le Dahlia onderaan bij Saint Martin Belleville is van een Nederlandse uitbater. Als je geluk hebt tref je daar zelfs Nederlandse serveersters aan.

L’Eskes bij de 2e skilift bij Saint Martin Belleville. Mooi uitzicht op de pistes vanaf het terras.

Sowieso groot voordeel vond ik dat ze je verplicht gratis een kan water dienen te geven als je erom vraagt. Altijd om vragen want je verliest veel vocht tijdens het skiën. Ik als zuinige Nederland bestelde soms maar een drankje en alleen een kan water. Heerlijk!

“creperie 2 doron” in Meribel is ook wel in orde, gelegen naast de Doron poste. Het is er rustig en niet zo groot. Prijs kwaliteit is ok.

null

Ik vond deze wel aardig.

DrPhil op 06 feb 2024 00:56

Serieus?

*keep cool and relax...*

Ironie….

Geen gebruik van gemaakt, maar ik vond de “plat du jour” aanbiedingen op de piste tussen de middag vaak aangenaam geprijsd. (ook geen precieze voorbeelden geregistreerd)

Deze is heel aardig: https://www.publeskilodge.com/
Zit in La Tania

Deze is heel aardig: https://www.publeskilodge.com/
Zit in La Tania

SPAM op 10 feb 2024 15:52

Ik ben in Frankrijk gek op zo’n salade als lunch. Deze ziet er ook goed uit.

Restaurant L’Hermine in Meribel Mottaret beviel erg goed. Ligt aan de Perdrix piste, valt niet erg op omdat het bij een hotel hoort. Wij zaten toevallig in dat hotel met halfpension dus hebben er een week lang s’avonds gegeten.
Kleine kaart met lekkere gerechten, iets duurder dan de typische wintersportlunch maar lang niet zo fancy als een aantal chique tenten in Courchevel.

Plaats een reactie