Appartement Les Menuires gecancelled door reisbureau, tips zijn welkom!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Hi,

Ik heb onlangs een week wintersport geboekt met een groep vrienden in Les Menuires in de week van 2-9 maart. Nu ben ik vanochtend door het reisbureau geïnformeerd dat het appartement toch niet beschikbaar is ivm een fout. Nu zijn wij dus urgent opzoek naar een andere accomodatie. We zijn redelijk beperkt in budget maar zouden wel graag in de buurt van wat apres ski locaties zitten. Vandaar dat we op Les Menuires zijn uitgekomen.

Mochten jullie tips hebben voor een appartement/hotel in dit dorp hoor ik het graag. Alvast bedankt!

Wat is beperkt budget? Hoeveel personen? En het buro heeft geen andere opties? Zij maken een fout, lijkt me chique dat zij in ieder geval een alternatief aanbieden.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 12 feb 2024 21:04

We zijn met zijn vieren en we zouden graag maximaal 500 pp of 2000 voor een week aan een appartement/hotel willen uitgeven, indien mogelijk minder. We hadden in eerste instantie een deal voor 750 inclusief pas. We zijn redelijk makkelijk wat betreft comfort of faciliteiten. Het gaat ons vooral om de locatie en het skiën :)

Reisbureau (TUI) biedt alleen alternatieve opties aan in andere gebieden en andere weken…

*bericht bewerkt door bertje98 op 12 feb 2024 21:21

Als je beperkt bent qua budget zou ik eens kijken via AirB&B en misschien wat minder après ski 😉

Uit een ander topic: https://lesmenuires.com/fr/loueurs-particuliers
of www.abritel.fr

Of bel het office du tourisme in Les Menuires. Er werkt in ieder geval 1 Nederlndstalige.

*bericht bewerkt door Pino op 12 feb 2024 21:41

Bel even met chalet.nl. Misschien een annulering. Moet wel lukken voor €750 inclusief in de buurt van de Croisette

*bericht bewerkt door Bennie op 12 feb 2024 21:49

Dat was dan een scherpe deal als ik naar de prijzen kijk.

Als ik zo de verhalen lees van Rogier over de sneeuwsituatie, dan zou ik iets zuidelijker gaan zitten en wellicht Les Menuires vergeten. In Chantemerle kun je prima een biertje drinken aan het eind van de dag en is een fantastisch skigebied. Is dit niks voor jullie: https://www.tui.nl/le-hameau-du-rocher-blanc-50977969/#prijz…
Wie weet sleep je er nog wel een leuke korting uit :-)

Paulr

Ik zie wel dat TUi vanaf 3 maart nog wat beschikbaar heeft, weliswaar duurder, maar dat zouden ze eigenlijk voor hun rekening moeten nemen. Wat staat er in hun voorwaarden hierover?
Kan je eventueel op zaterdag hotelletje in Bride les Bains pakken ofzo https://www.tui.nl/mmv-le-c-ur-des-loges-509658681/…

Das wel het voordeel, je kan nog even kijken waar de omstandigheden goed zijn/worden eventueel. Ik zou niet blind staren op les Menuires in ieder geval.

@Freerider heeft denk ik de beste tips.

of hometogo.nl.

Bedankt iedereen voor alle tips!! Ga ik vandaag naar kijken. Zijn de condities echt zo slecht op dit moment? Als ik online (sneeuwhoogte) wat opzoek is de piste kwaliteit goed en ligter 35 cm sneeuw in het dorp en 130 op de berg. Vergelijkbaar met de andere gebieden die jullie voorstellen.

Ik zie wel dat TUi vanaf 3 maart nog wat beschikbaar heeft, weliswaar duurder, maar dat zouden ze eigenlijk voor hun rekening moeten nemen. Wat staat er in hun voorwaarden hierover?
Kan je eventueel op zaterdag hotelletje in Bride les Bains pakken ofzo https://www.tui.nl/mmv-le-c-ur-des-loges-509658681/…

Nics op 12 feb 2024 23:15

Helaas is elke euro boven de initele kosten voor eigen rekening :(

Daar zou ik niet zomaar akkoord gaan - een reisorganisatie heeft hier eea aan plichten: https://www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodaties/reisaanbi…

Wat kan ik doen als de ondernemer mijn accommodatie wijzigt of annuleert?
Hield u zich aan de afspraken en staat er niks over de wijziging in de voorwaarden? En hebt u veel nadeel van de wijziging? Dan hoeft u er niet mee akkoord te gaan. U hebt recht op nakoming van de overeenkomst. Dat betekent dat de ondernemer zich aan de afspraken houdt. Geef de ondernemer de kans om het probleem op te lossen. Dat moet hij zo snel mogelijk doen.

Wat als de ondernemer de afspraken niet kan nakomen?
Soms kan de ondernemer zijn belofte niet nakomen. Bijvoorbeeld omdat het hotel gaat sluiten. Dan moet hij een gelijkwaardige oplossing bieden. Biedt de ondernemer u geen goede andere oplossing? Dan moet de ondernemer u uw geld teruggeven als u al vooruit hebt betaald. Hij moet ook uw schade vergoeden. Bijvoorbeeld als u al kosten maakte voor het vervoer naar de accommodatie.

De truc zit hem hier in ‘geen goede oplossing’. Een andere datum hoeft dat niet te zijn, een ander appartement en dus zorgen dat de overeenkomst nagekomen kan worden wel.

En schade vergoeden. Een hoger bedrag is naar mijn mening hier ook schade.

Als je een rechtsbijstandverzekering hebt zou ik die zeker even bellen, die kunnen hierin goed advies geven over het omgaan met een reisorganisatie in dit geval en hun plichten. En als je die niet hebt reisorganisatie officieel in gebreke stellen dmv aangetekend schrijven.

*bericht bewerkt door LoveToSki op 13 feb 2024 12:05

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Daar zou ik niet zomaar akkoord gaan - een reisorganisatie heeft hier eea aan plichten: https://www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodaties/reisaanbi…

Wat kan ik doen als de ondernemer mijn accommodatie wijzigt of annuleert?
Hield u zich aan de afspraken en staat er niks over de wijziging in de voorwaarden? En hebt u veel nadeel van de wijziging? Dan hoeft u er niet mee akkoord te gaan. U hebt recht op nakoming van de overeenkomst. Dat betekent dat de ondernemer zich aan de afspraken houdt. Geef de ondernemer de kans om het probleem op te lossen. Dat moet hij zo snel mogelijk doen.

Wat als de ondernemer de afspraken niet kan nakomen?
Soms kan de ondernemer zijn belofte niet nakomen. Bijvoorbeeld omdat het hotel gaat sluiten. Dan moet hij een gelijkwaardige oplossing bieden. Biedt de ondernemer u geen goede andere oplossing? Dan moet de ondernemer u uw geld teruggeven als u al vooruit hebt betaald. Hij moet ook uw schade vergoeden. Bijvoorbeeld als u al kosten maakte voor het vervoer naar de accommodatie.

De truc zit hem hier in ‘geen goede oplossing’. Een andere datum hoeft dat niet te zijn, een ander appartement en dus zorgen dat de overeenkomst nagekomen kan worden wel.

En schade vergoeden. Een hoger bedrag is naar mijn mening hier ook schade.

Als je een rechtsbijstandverzekering hebt zou ik die zeker even bellen, die kunnen hierin goed advies geven over het omgaan met een reisorganisatie in dit geval en hun plichten. En als je die niet hebt reisorganisatie officieel in gebreke stellen dmv aangetekend schrijven.

LoveToSki op 13 feb 2024 12:04

Thanks voor het meedenken. Helaas kunnen zij zich beroepen op ANVR voorwaarden, artikel 4.4:
https://www.anvr.nl/anvr-reisvoorwaarden-voor-pakketreizen#…

Hierdoor kunnen wij er helaas niks tegenin brengen

@Freerider heeft denk ik de beste tips.

Geraertshoven op 13 feb 2024 07:12

Ik weet niet hoe ik iemand moet taggen maar mocht @Freerider nog tips hebben zou dat geweldig zijn :)

@Bertje98
Even goed die voorwaarden lezen, er staat dat de reisorganisatie het recht heeft binnen 48 uur na bevestiging de reis te cancelen. In het weekend tot 48 uur na zondagavond.\Ik zou er nog maar eens naar kijken. Dit is ongehoord.
Succes

Pas op met blauwe pistes

Wanneer heb je geboekt en alles bevestigd? Want ik lees 4.4 als dat de reisorganisatie 48 uur na tot stand komen overeenkomst heeft om te annuleren. Dat zou betekenen dat je uiterlijk woensdag geboekt zou moeten hebben?

24 uur zelfs lees ik, dus dan zou je donderdag uiterlijik geboekt moeten hebben. Heb je eerder geboekt geldt wat ik hierboven heb geschreven in mijn post gewoon en zou je wel wat meer kunnen ondernemen.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Wanneer heb je geboekt en alles bevestigd? Want ik lees 4.4 als dat de reisorganisatie 48 uur na tot stand komen overeenkomst heeft om te annuleren. Dat zou betekenen dat je uiterlijk woensdag geboekt zou moeten hebben?

24 uur zelfs lees ik, dus dan zou je donderdag uiterlijik geboekt moeten hebben. Heb je eerder geboekt geldt wat ik hierboven heb geschreven in mijn post gewoon en zou je wel wat meer kunnen ondernemen.

LoveToSki op 13 feb 2024 17:33

Dat kan allemaal wel zo zijn, maar als je klaarstaat met je ski’s heb je niks aan je recht, maar alles aan zelf op zoek gaan naar een oplossing. Als je het topic over de dramatische wintersport leest, @bertje98, dan worden daar goede tips gegeven ivm boeken in Frankrijk! Succes!

Wanneer heb je geboekt en alles bevestigd? Want ik lees 4.4 als dat de reisorganisatie 48 uur na tot stand komen overeenkomst heeft om te annuleren. Dat zou betekenen dat je uiterlijk woensdag geboekt zou moeten hebben?

24 uur zelfs lees ik, dus dan zou je donderdag uiterlijik geboekt moeten hebben. Heb je eerder geboekt geldt wat ik hierboven heb geschreven in mijn post gewoon en zou je wel wat meer kunnen ondernemen.

LoveToSki op 13 feb 2024 17:33

Dat kan allemaal wel zo zijn, maar als je klaarstaat met je ski’s heb je niks aan je recht, maar alles aan zelf op zoek gaan naar een oplossing. Als je het topic over de dramatische wintersport leest, @bertje98, dan worden daar goede tips gegeven ivm boeken in Frankrijk! Succes!

Superskier op 13 feb 2024 17:37

Maar dat wil niet zeggen dat je het er vervolgens maar bij moet laten. Op anvr kijken wat de procedures zijn voor het indienen van een klacht en uiteindelijk terecht komen bij de geschillencommissie…
Wij als particulier/klant moeten ons aan regels houden, de organisatie(s) natuurlijk ook.

*bericht bewerkt door Sinn op 13 feb 2024 17:54

Ik heb zaterdagochtend geboekt en er is maandag einde-middag gecancelled waardoor ze als het goed is wel in hun recht staan ivm 48 uur regeling die geldig is vanaf zondagavond… :(

Dus de zoektocht naar een nieuw onderkomen gaat door. Bedankt nogmaals voor alle suggesties en het meedenken en mocht iemand nog een tip hebben hoor ik het graag.

Groet!

Ja dat is helaas wel binnen de 48 uur… dan kan je vrees ik niks beginnen.

Check andere reismaatschappijen voor pakketdeals, Subweb, Snowtrex etc

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Als je met eigen vervoer of zelf geregeld busvervoer naar les Menuires of VT wil dan kun je rechtstreeks boeken. Krijg je ook nog korting op je pas.
Onze oudste heeft in januari een appartement in Valthorens geboekt en is met de busmaatschappij winterliner naar VT gegaan. Was voor retour met de bus €100 pp kwijt en appartement kostte ong 600,= (4 persoons app. zij waren met 2 pers) en pas met korting 8daagse 3V ( hele gebied) pas waren ze 400 kwijt. Dus pp voor 800,= . In LM zijn de appartementen aanzienlijk goedkoper. Nadeel tov pakketreis is wel dat je alles zelf moet regelen. Maar voordeel is dat je meer keuze hebt en niks hoeft bij te boeken. De pakketprijs is lager omdat het gebaseerd is op het maximum aantal personen in het appartement, een kleine 6 daagse skipas. ( ga je met minder pers. dan aangegeven in een appartement en wil je skipas voor een groter gebied ( bijv gehele 3vallees ipv Les menuires en 8 ipv 6 dagen)) dan loopt een pakketprijs behoorlijk op en is los boeken gelijk of zelfs gunstiger
Succes!!

*bericht bewerkt door lucky2 op 13 feb 2024 20:44

Als je met eigen vervoer of zelf geregeld busvervoer naar les Menuires of VT wil dan kun je rechtstreeks boeken. Krijg je ook nog korting op je pas.
Onze oudste heeft in januari een appartement in Valthorens geboekt en is met de busmaatschappij winterliner naar VT gegaan. Was voor retour met de bus €100 pp kwijt en appartement kostte ong 600,= (4 persoons app. zij waren met 2 pers) en pas met korting 8daagse 3V ( hele gebied) pas waren ze 400 kwijt. Dus pp voor 800,= . In LM zijn de appartementen aanzienlijk goedkoper. Nadeel tov pakketreis is wel dat je alles zelf moet regelen. Maar voordeel is dat je meer keuze hebt en niks hoeft bij te boeken. De pakketprijs is lager omdat het gebaseerd is op het maximum aantal personen in het appartement, een kleine 6 daagse skipas. ( ga je met minder pers. dan aangegeven in een appartement en wil je skipas voor een groter gebied ( bijv gehele 3vallees ipv Les menuires en 8 ipv 6 dagen)) dan loopt een pakketprijs behoorlijk op en is los boeken gelijk of zelfs gunstiger
Succes!!

lucky2 op 13 feb 2024 20:27

Weet je via welke website/organisatie hij/zij geboekt heeft? Vervoer regelen we zelf.

*bericht bewerkt door bertje98 op 13 feb 2024 21:52

Ja, voor les menuires : lesmenuires.com of valthorens.com en dan doorklikken naar accomodaties. Helaas zie ik dat er weinig tot geen appartementen meer beschikbaar zijn of heeeeeel erg prijzig.
Kijk je op bijv. Booking.com dan zie je ook hele hoge prijzen.
Wat de reden dat er zo weinig nog vrij is weet ik niet. Bijna geen schoolvakanties ……

*bericht bewerkt door lucky2 op 14 feb 2024 10:20

Is Oostenrijk of Italië ook een optie? In Frankrijk is het van 2-9 maart nog hoogseizoen, dat maakt het lastig om nog iets (betaalbaars) te vinden.
Snowtrex heeft voor jullie week nog best wat aanbod binnen jullie budget, wel in andere gebieden, maar als je niet aan L3V vastzit is er dus zeker nog iets te vinden. Zillertal zou voor combi groot gebied en aprés ski bijvoorbeeld ook een goede optie zijn.

*bericht bewerkt door Jorien83 op 14 feb 2024 10:13

Ja Zilltertal zijn we ook naar aan het kijken alleen met deze temperaturen lijkt ons L3V de meeste safe optie qua hoogte.

De locatie staat niet goed op de kaart, dit appartement ligt wel degelijk in Les Menuires;
https://www.abritel.fr/location-vacances/p3594990vb?chkin=20…

De locatie staat niet goed op de kaart, dit appartement ligt wel degelijk in Les Menuires;
https://www.abritel.fr/location-vacances/p3594990vb?chkin=20…

Derhansel op 14 feb 2024 10:38

Ziet er goed uit. Hoe weet je dat dit in Les Menuires ligt? Toevallig een idee van waar dit ongeveer wel ligt? Straatnaam/wijk?

Wij boeken onze reis altijd bij travelski al je low buget gaat! Ook goede accommodaties in les menuires. Al verschillende keren gedaan. Ook in val thorens (goede apreski) en ook voor rond de 500€pp succes!!

Plaats een reactie