Skiles kinderen tips

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valmeinier

Yes, 26 feb tot 5 maart zijn wij in Valmeinier met kinderen van 7 en 10 (resp 2 en 3 jaar op de skies gestaan). Met de kinderen erbij totnutoe steeds in Oostenrijk geskied. Vroeger zonder kinderen wel regelmatig in Frankrijk geskied, en ik herinner me nog van lang geleden mijn eigen skilessen (Frans allo allo accent) “you plant your pole in the direction of the valley and then you turn”.

Kortom heeft iemand enig idee of er anno 2022 daar ook bij bepaalde skischolen leraren zijn die enkele woorden Nederlands spreken?

Tips voor een bepaalde skischool? We zouden ze het liefst de ochtenden op les hebben, niet de hele dag.

edit: zo te zien is er alleen ESF, nou dan wordt dat het gewoon.

*bericht bewerkt door JeroenJ op 02 feb 2022 15:09

En die zijn goed! Ook met NL kids. Ze spreken de taal niet, maar kunnen heel goed overbrengen wat ze bedoelen. Veel plezier!

sneeuw witje en de 7 bergen

Boek van te voren via internet, je moet voor een niveau opgeven, daar zijn wel filmpjes van te vinden bij ESF. Niveau is datgene wat ze aan het einde van de les moeten kunnen.
Wij hadden in Valmeinier de verlengde les, meen 3 uur in de ochtend.
Er zijn 2 verzamelpunten, eentje boven en eentje onderaan bij de liften. Kijk met je accommodatie welke het handigst is. Zelf vond ik het fijn dat we ‘s morgens zo naar de les konden skiën. Terug de korte lift omhoog en naar het appartement.

Plaats een reactie