Leren Toerskien in Valloire, maar dan niet off-piste?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valloire

Beste Forum leden,

Komende wintersport-periode ga ik weer een weekje naar het mooie Valloire, dat gebeid ben ik al vaker geweest, en elke winter weer zie ik daar een aantal taaie mensen op skis de berg op wandelen langs de kant van de piste.

Als duursporter masochist lijkt me zoiets geweldig om eens een keer te doen! Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen, of waar ik zelfs op moet zoeken om een leeraar/materiaal hier in te vinden.

De afgelopen 10 seizoenen heb ik vrijwel alleen maar gesnowboard, en ik heb in totaal maar iets van 6-7 dagen in m’n leven op skis gestaan(en dat 10+ jaar geleden), ik heb dus nagenoeg geen ervaring met skien en geen eigen materiaal. Ik kan wel wat dingen vinden over Tourski gidsen, maar ik heb totaal geen behoefte om off-piste naar beneden te gaan met mn huidige ski-vaardigheden, het gaat mij vooral om de toch naar boven te lopen, naar beneden over de groen/blauwe piste past dan meer bij mijn ski-niveau.

Heeft iemand tips of een idee waar ik het beste in Valloire hierin les kan krijgen, en degelijk materiaal hier voor kan huren? Of is het toch belangrijk om eerst wat meer normale ski ervaring op te doen?

Leren omhoog lopen?

Leren omhoog lopen?

Geraertshoven op 24 aug 2023 09:18

Ik neem aan dat daar nog wel wat speciale uitrusting/techniek bij komt kijken toch?
Anders glij je zo weer achteruit naar beneden 🤡

Kijk eens op www.wepowder.com.

Sowieso speciale uitrusting. Dan vragen bij de verhuur om tourski materiaal.
Verder ben ik niet heel erg thuis in de techniek, maar denk dat je met deze vraag prijs bij een privéleraar terecht kan.

Je kan ook omhoog lopen en naar beneden boarden op een spiltboard. Dat vraagt nog steeds specifiek materiaal (wat je kan huren/lenen): een splitboard, speciale bindingen, stijgvellen, stokken. Maar naar beneden is het gewoon snowboarden. Scheelt weer een extra leercurve.