Sneeuwsituatie Winterberg 23/24

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Wij zijn voor een week Krokusvakantie in Winterberg. Er is veel dicht maar de Poppenberg is open. Gisteren hadden de kinderen skiles, beetje improviseren maar het ging wel. Ik vond het zelf nog best leuk (gemiddelde skiër). Op de Poppenberg bijna geen wachttijden bij de liften. Veel geld voor weinig liften dat wel (je betaalt altijd de volle mep). En lastige sneeuw, goed om aan je techniek te werken zeg maar…

ArjanDr op 20 feb 2024 09:09

Het is echt zaak om dat eerste uur mee te pikken. Van 9 tot 10 uur zijn de skischolen er nog niet en zijn de pistes goed. Na 10 uur wordt het helaas snel minder.
De skipas moet wel zo duur zijn wanneer je bedenkt dat de sneeuw die nu gemaakt wordt 6x duurder is dan sneeuw uit kanonnen. De kwaliteit is gezien de temperatuur eigenlijk erg goed. Echte loszittende papsneeuw heb je nauwelijks, maar flinke buckels zijn in de middag niet te voorkomen. Enfin, ook dat kan je plezier uit halen. Het grootste probleem is toch wel de kamikaze idioten die de boel onveilig maken. Het aandeel met name snowboarders met de intelligentie van een pepernoot en het lef van Max Verstappen is sinds bijzonder.

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Nou vooruitzicht van koude weer en wat sneeuw voor volgende week is ook weer verdwenen van de weerkaarten. Wat een drama kwa kou

Nou vooruitzicht van koude weer en wat sneeuw voor volgende week is ook weer verdwenen van de weerkaarten. Wat een drama kwa kou

Ry33 op 20 feb 2024 14:07

De sneeuwmassa op het noordelijk halfrond is op het gemiddelde van de laatste 60 jaar, maar het zit helaas in de verkeerde hoek. China, Rusland en zo
Ook ik zie nog steeds geen winter op welke weerkaart dan ook voorlopig. Rampwinter, maar geen teken van slechtere winters in het algemeen:
https://globalcryospherewatch.org/satellites/trackers.html…

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Kom opeens heel random dit tegen in mn facebook feed net, echt te doen met Winterberg: https://www.facebook.com/reel/927478688959000?mibextid=rS40a…

Ik hoop echt dat Maart opeens gek uit de hoek komt.

Wij vertrekken komende vrijdag. Alles is al geboekt en betaald, maar twijfelen heel erg of we daadwerkelijk gaan skieën na het zien van de beelden.
Mochten we toch gaan skieën, weet iemand dan hoe de situatie is rond de Herrloh? Onze skihuur (en skischool voor de kids) bevindt zich in de buurt van de Brabander. Vanaf daar lijkt alleen lift 17 open te zijn. Je komt dus wel bij wat pistes die open zijn zoals 12, maar hoe kom je terug naar beneden bij de Brabander? Is lopen een optie?

Wat een ellende, ook voor de hardwerkende ondernemers daar. Hopelijk is dit geen trend voor de komende jaren…

Rampdag weer, met regen , 7°C en vanavond ook nog storm. Altastenberg en Sneeuwwitje piste liggen er uit.
Met die zware sneeuw is de rücklage de perfecte techniek, zo noet de held op de voorgrond van dit webcambeeld du jour gedacht hebben.

Vanaf morgen ineens kouder weer, vlok sneeuw en zowaar eens wat betere pistes. Alleen even afwachten of Quick, de 7 en Sürenberg de aanslag van het warme weer vandaag overleven. De andere pistes redden het wel

null

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

De komende 2 weken geen koudeinval. Dat betekent einde seizoen. Als het daarna koud wordt zullen ze niet opnieuw gaan besneeuwen, want er komen dan nog nauwelijks mensen. Het is wel een heel treurig jaar geworden voor Winterberg. Eerst corona jaren en nu dit. Ik hoop niet dat de financiele impact te groot is. Maar de uitbreidingsplannen richting Neuastenberg - Altastenberg zullen naar ik verwacht op de lange baan geschoven worden? Gelukkig is Winterberg ook steeds meer een trekpleister in de zomer.

Maar de uitbreidingsplannen richting Neuastenberg - Altastenberg zullen naar ik verwacht op de lange baan geschoven worden?

koen_ op 24 feb 2024 08:48

Dat dat ‘over the topp’ projekt dan niet door zou gaan is niet zo verwonderlijk. M.i. niet wenselijk en nodig.

Maar de uitbreidingsplannen richting Neuastenberg - Altastenberg zullen naar ik verwacht op de lange baan geschoven worden?

koen_ op 24 feb 2024 08:48

Dat dat ‘over the topp’ projekt dan niet door zou gaan is niet zo verwonderlijk. M.i. niet wenselijk en nodig.

Frank66 op 24 feb 2024 09:05

Eens. De gestippelde #Leptinotarsa decemlineata# wordt daardoor bedreigd.

Maar de uitbreidingsplannen richting Neuastenberg - Altastenberg zullen naar ik verwacht op de lange baan geschoven worden?

koen_ op 24 feb 2024 08:48

Dat dat ‘over the topp’ projekt dan niet door zou gaan is niet zo verwonderlijk. M.i. niet wenselijk en nodig.

Frank66 op 24 feb 2024 09:05

Eens. De gestippelde #Leptinotarsa decemlineata# wordt daardoor bedreigd.

DrPhil op 24 feb 2024 09:18

Altastenberg wordt wel verbonden, met Neuadsenberg zijn nog wat issues. Maar goed, het kan snel gaan!

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Vanmorgen in Winterberg
Meer video’s(!) op Facebook: https://www.facebook.com/share/p/St3ZhWHCib2D9TB9/

null
null
null

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Zo, wat een heerlijke verrassing vanmorgen.
Zelfs de oefenweide af kunnen dalen, dat was alweer een paar weken geleden.
Morgen is de sneeuw weer weg, maar de 6 geopende pistes blijven de komende tijd gewoon open. Door het laagseizoen blijven ze ook veel langer goed. De moeite waard, ook bij +5 en een zonnetje!

null
null
null
null
null

*bericht bewerkt door HarryvdBerg op 25 feb 2024 10:46

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Kan er op dit moment nog redelijk geskied worden in Winterberg? Is al even niks gepost op dit forum. Hoopte dit seizoen nog een keer een dagje heen en weer te rijden.

Dat hoop ik ook maar ik ben bang van niet.

EveraersJo: Het is voor die paar pistetjes niet de moeite.

Dat hoop ik ook maar ik ben bang van niet.

SuzannaE op 05 mrt 2024 21:40

Volgende winter weer hopelijk

Update Winterberg:

De sneeuwkanonnen knallen volop momenteel op de geopende pistes!
Momenteel zijn de pistes 3 (buitenom), 5, 6, 12 en 22 open. De lift bij piste 7 is helaas defect.
Dit weekend de finale van de wereldbeker Snowboard, waarbij de Poppenbergpiste deels gesloten is, maar wel af te dalen. Hiertoe is een extra stukje piste besneeuwd, wat meteen de doorsteek naar de Sürenberg verbetert.

Planning is nog steeds om het gebied tot in april open te houden en op een dag als vandaag is het nog zeker de moeite waard.

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Balen, duurt het nog langer voordat het bikepark open gaat ;-)

Balen, duurt het nog langer voordat het bikepark open gaat ;-)

BergFan op 08 mrt 2024 10:14

De Kappe is al sneeuwvrij. Hoe anders was dat in de afgelopen jaren

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Update Winterberg:

De sneeuwkanonnen knallen volop momenteel op de geopende pistes!
Momenteel zijn de pistes 3 (buitenom), 5, 6, 12 en 22 open. De lift bij piste 7 is helaas defect.
Dit weekend de finale van de wereldbeker Snowboard, waarbij de Poppenbergpiste deels gesloten is, maar wel af te dalen. Hiertoe is een extra stukje piste besneeuwd, wat meteen de doorsteek naar de Sürenberg verbetert.

Planning is nog steeds om het gebied tot in april open te houden en op een dag als vandaag is het nog zeker de moeite waard.

HarryvdBerg op 08 mrt 2024 07:46

Klinkt als een goed plan om nog een keer die kant op te gaan!

Deze week in Winterberg geweest met gezin/familie. Geen snowboard spulletjes meegenomen ondat ik dacht dat het voor de tijd die ik zou hebben niet waard zou zijn.
Niets is minder waar: baal enorm dat ik niets meegenomen heb want de pistes die geopend zijn liggen er heel goed bij! Ja, het is "s middags wat meer slush, maargoed het is ook al voorjaar.

Heerlijk ochtendje weer. Helaas terug naar Nederland, maar de pistes zijn ondanks zachte weer verbluffend goed in de ochtend!

null
null
null
null
null
null
null

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

null

Weer sneeuw gevallen: (null) https://www.facebook.com/share/p/GMvNs4jQ5hWA8Q7s/?mibextid=…

Skischool had vorige week al leraren gevraagd om met Pasen les te geven…

Het is weer flink winters, ondertussen ligt er ruim 20cm sneeuw op de toppen.

Born to Ride

Dag 127 van moeizaam skiseizoen 23/24 in Winterberg, waarbij nu ook de QuickJet gesloten is. Komend weekend de finale op de wedstrijdhelling van de Poppenberg met zomerski en +20°C in de middag
In de ochtend echter toch nog even best lekker 😀
Ga je met de kleintjes naar Winterberg? Er is op de andere kant van de Poppenberglift zelfs nog een kleine sleehelling gemaakt

*bericht bewerkt door HarryvdBerg op 04 apr 2024 08:58

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Eind volgende week heb ik 2 dagen bikepark gepland in Winterberg. Moet het daar flink voor doordooien, of ligt er alleen her en der op een verdwaalde piste nog een wit lintje?

Eind volgende week heb ik 2 dagen bikepark gepland in Winterberg. Moet het daar flink voor doordooien, of ligt er alleen her en der op een verdwaalde piste nog een wit lintje?

BergFan op 04 apr 2024 15:16

Ik zou zeggen, werp een blik op de webcams: https://www.skiliftkarussell.de/aktuell/webcams/

Born to Ride

De webcams zien weer mooi wit in Winterberg! Jammer dat er geen liften meer draaien. Zit in Düsseldorf. Dan toch maar maar Neuss… ⛷️🥳😅

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Plaats een reactie