Ski verliezen tijdens afdaling...........

Afgelopen week in St. Anton dit weten vast te leggen…kort maar krachtig

https://youtu.be/j-8ZU8ki0MY

Met de heer in kwestie is alles in orde nadat ik zijn hem zijn ski kwam brengen nadat hij zichzelf uit het net had gered.

Pray for Snow!

It’s all about the DIN 😂

When life gets too complicated.... SKI

Prereleases suck…:D

Ben er zelf vorige week ook mee uit de bocht gevlogen.

Ziet er ook niet heel gecontroleerd uit. Zonder die release was de kans groot dat die op die skiër met witzwarte jas zou knallen…

Eens met @77Steve … Noch het plan, noch de technische uitvoering waren zoals het hoort.

Lijkt me overigens geen pre-release. Kamikaze-skiër heeft zijn gewicht op het moment van de release vol op de binnenski, buitenski klikt volgens mij uit omdat het kantje pakt en de ski de andere kant uitwil wegens geen stuurdruk. Als hij niet was uitgegaan, zat er een zeer pijnlijke spreidstand aan te komen.

Al bij al heeft hij behoorlijk wat geluk gehad. Hij heeft een verkeerde inschatting gemaakt bij de bocht die de skiër ging maken, en was technisch niet in staat om de bocht nog om te gooien (wat zeker nog mogelijk was). Dit is het soort doodsmak waar helicopters voor komen…

*bericht bewerkt door Morzel op 04 feb 2018 22:17

@Morzel Mee eens. Dit had anders ook z’n kniebanden kunnen kosten.

Click. Click. Peace

Filmpje nog eens goed bekeken en dit is inderdaad geen prerelease. Hier was niet loslaten waarschijnlijk geeindigd in een hele harde faceplant, of een paar knappende kniebandjes.

Oeff. Daar komt iedereen goed weg. Uiteraard ben je nooit schuldig als je aangeskied wordt, maar wat die man in het zwartwit hier doet, stoppen door vanuit het midden van de piste schuin omhoog te skiën, is wel de manier om aangeskied te worden.

De onderste skier zette duidelijk een bocht in, hierop had de van bovenkomende skieer kunnen en moeten anticiperen.
Dit had zich zelf echter duidelijk niet onder controle.
Zelfs al zou de eerste niet gestopt zijn, maar gewoon een bocht gemaakt zou hebben kun je het gerust als aso bestempelen dat je daar dan als een ongeleid projectiel (want iets anders kan ik het niet noemen) nog even voor langs wilt.
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 05 feb 2018 10:37: verwijzing naar verkeer uit je bericht gehaald

Rob

@RCGrootveld Ik heb een verwijzing naar de weg/verkeer uit je reactie gehaald. Haal niet elke keer het verkeer erbij, dat is off-topic en ondertussen kennen we je standpunt.

Click. Click. Peace

@RcGrootveld Ik heb nogmaals opmerking van je verwijderd. Eventuele opmerkingen over het moderaten kun je per mail of PM naar mij sturen, dan wil ik ook wel extra uitleg geven. Maar niet op deze manier op het forum. Dat is compleet off-topic en onnodig. Lees ook onze forumregels nog even door. Zeker over off-topic posten. https://www.wintersport.nl/forum/regels

Click. Click. Peace

Dames, Heren,

al met al is dit goed afgelopen. Niemand is gewond geraakt en de skier is kwestie is met de schrik vrij gekomen.
Gebeurde trouwens op de rode 1 dal afdeling in St. Anton (Rendl baan) voor de geinteresseerden. Kenners zullen weten dat achter me een net hangt.

Pray for Snow!

Plaats een reactie