Zugspitseplatt blauw

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zugspitz Arena en Garmisch-Partenkirchen

Ik heb een vraag over de blauwe pistes op de Zugspitseplatt. Met name de 2a en 4. Zijn dat ‘echte blauwe’ of neigen die meer naar rood?
Op de Ehrwalder Alm kom ik de blauwe pistes goed af (3 weken ski ervaring met (privé)les, beginnend parallel). Rood heb ik tot nu toe nog niet gedaan. Zijn dan de blauwe pistes op de Zugspitseplatt ook te doen?

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 07 mrt 2022 14:44

Ben niet bekend op de Zugspitzplatte, dus kan je vraag niet beantwoorden. Wel ben ik bekend met de Ehrwalder Alm en in zijn algemeenheid kan ik wel zeggen dat de pistes op de Ehrwalder Alm niet bepaald de pittigste pistes zijn in verhouding tot andere gebieden. Afgelopen week hadden wij het er toevallig nog over dat we de nodige blauwe pistes geskied hebben die in Ehrwald rood zouden zijn.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 08 mrt 2022 11:40

Zugspitze is algemeen erg gemakkelijk te skiën. Bijna alle rode zijn ook als blauw in te delen.
Garmisch classic is aanmerkelijk lastiger

Beide zijn landschappelijk erg mooi

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ja op de Zugspitze is vrijwel niets echt stijl. Ik heb er een paar weken geleden nog geskied met een kind van 6 en een volwassen skiër met zo’n 2 weken ervaring en zij kwamen overal ook prima vanaf. Het is prachtig daar, alleen wel een heel gedoe om er te komen (na de lift vanuit het dal in de buurt van Ehrwald moet je een heel stuk lopen, ook via allerlei trappen, en dan nog een lift nemen en dan pas kunnen de ski’s aan, maar dan heb je ook wat).
Veel plezier!

Poging 3 om hier iets te posten… Ik kan alleen maar beamen wat iedereen hier stelt. Veel makkelijker dan Ehrwalder Alm krijg je het niet. Die maken dingen rood die andere gebieden zeker blauw zouden labelen. Dus vermoedelijk krijg je het in andere gebieden wat lastiger. Maar dat is geen reden om het niet te doen ;)

Poging 3 om hier iets te posten… Ik kan alleen maar beamen wat iedereen hier stelt. Veel makkelijker dan Ehrwalder Alm krijg je het niet. Die maken dingen rood die andere gebieden zeker blauw zouden labelen. Dus vermoedelijk krijg je het in andere gebieden wat lastiger. Maar dat is geen reden om het niet te doen ;)

Bedoel je dan dat ook de blauwe op de Zugspitse makkelijk zijn? Want als daar de blauw moeilijker is dan op de Erwalder alm dan heb ik precies het probleem waar ik naar vroeg :-) . Maar waarschijnlijk bedoel je dat het op de Zugspitseplatt ook makkelijke blauwe zijn.

Excuses als ik niet duidelijk was. Wat ik bedoel is dat blauw op Ehrwalder Alm echt vrij simpel is. En er zijn vele skigebieden waar een piste blauw is, terwijl die in Ehrwald al snel het bord rood zou krijgen. Oftewel; je krijgt het in andere gebieden al snel wat lastiger dan in Ehrwald.

Dat zal vermoedelijk op de Zugspitze ook zo zijn, maar daar ben ik nooit geweest.

Maar goed, de enige manier om beter te worden is jezelf uitdagen, dus gewoon lekker een dagje proberen zou ik zeggen!

Excuses als ik niet duidelijk was. Wat ik bedoel is dat blauw op Ehrwalder Alm echt vrij simpel is. En er zijn vele skigebieden waar een piste blauw is, terwijl die in Ehrwald al snel het bord rood zou krijgen. Oftewel; je krijgt het in andere gebieden al snel wat lastiger dan in Ehrwald.

Dat zal vermoedelijk op de Zugspitze ook zo zijn, maar daar ben ik nooit geweest.

Maar goed, de enige manier om beter te worden is jezelf uitdagen, dus gewoon lekker een dagje proberen zou ik zeggen!

MiKeZZa op 07 mrt 2022 13:34

Ah, ik was in verwarring door dat je begint met te beamen wat iedereen zegt. De anderen zeggen namelijk dat de moeilijkheid op de Zugspitseplatt wel meevalt.
Maar nu begrijp ik je punt, precies wat ik al dacht: dat blauw op de Alm de ‘makkelijke’ blauwe zijn. Maar dat je zelf nog niet op de Zugspitse bent geweest. We gaan het zien. 👍

Plaats een reactie