Waar kun je het beste een PCR test laten doen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Goedemiddag,

Volgende week zaterdag zal de reis naar Oostenrijk gaan, hiervoor hebben we alleen nog een negatieve PCR test nodig.
Bij welke site kun je deze het beste reserveren en voor welk tarief?

Ook hoor ik dat mensen het gewoon bij de GGD doen, hoe lang duurt de uitslag van de test?

Alvast bedankt.

coronalab.eu, als je lid bent met korting bij de ANWB, uitslag op de dag van testen om 23 uur.

*bericht bewerkt door Suuski op 28 dec 2021 15:17

Ik volg even en ik wil ook graag weten of je via de GGD kan testen? Kan je dan met de QR-code (van de negatieve uitslag) (in de CoronaCheckapp) Oostenrijk binnenkomen? (Alle regels volgend met booster etc)

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-1…

Dus kan via GGD maar om daar met 4 (ons gezin) aan te komen en tegelijkertijd een test te regelen… Om die reden laten wij ons testen bij spoedtest.nl, code Reizen15 invoeren dan krijg je korting.

Ja kan via de GGD. Na de uitslag duurt het wel een paar uur voordat die in de app komt. Bij iemand uit onze groep totaal in 27 uur in de app.

Moet je geen test hebben gedaan vóór je Oostenrijk inkomt…?
Op Nederlandwereldwijd staat letterlijk:
U een boostervaccinatie heeft gehad en een negatieve PCR-test kunt laten zien die gerekend vanaf het moment van afname bij aankomst in Oostenrijk niet ouder is dan 48 uur.

Aftellen maar!

@matt> Moet je geen test hebben gedaan vóór je Oostenrijk inkomt…?

Op Nederlandwereldwijd staat letterlijk:
U een boostervaccinatie heeft gehad en een negatieve PCR-test kunt laten zien die gerekend vanaf het moment van afname bij aankomst in Oostenrijk niet ouder is dan 48 uur.

Matthieu op 29 dec 2021 17:42

Je moet dus wél een test laten doen. Wij laten de test afnemen bij coronalab.eu, met ANWB korting. Dit scheelt aanzienlijk. Wel even op tijd reserveren want er is niet veel plek.

Voor onze zoon gaan we via spoedtest.nl (we konden niet meer reserveren bij Coronalab)

Via de GGD wordt afgeraden omdat je dan niet de schriftelijke bevestiging / reisbescheiden krijgt. Of dit werkelijk zo is weet ik niet.

*bericht bewerkt door Nelis op 29 dec 2021 17:46

Bergen + Sneeuw = ❤

@matt> Moet je geen test hebben gedaan vóór je Oostenrijk inkomt…?

Op Nederlandwereldwijd staat letterlijk:
U een boostervaccinatie heeft gehad en een negatieve PCR-test kunt laten zien die gerekend vanaf het moment van afname bij aankomst in Oostenrijk niet ouder is dan 48 uur.

Matthieu op 29 dec 2021 17:42

Je moet dus wél een test laten doen. Wij laten de test afnemen bij coronalab.eu, met ANWB korting. Dit scheelt aanzienlijk. Wel even op tijd reserveren want er is niet veel plek.

Voor onze zoon gaan we via spoedtest.nl.

Via de GGD wordt afgeraden omdat je dan niet de schriftelijke bevestiging / reisbescheiden krijgt. Of dit werkelijk zo is weet ik niet.

Nelis op 29 dec 2021 17:45

Precies wat ik bedoel. Hier een test doen en niet pas in Oostenrijk!

Aftellen maar!

Apart, ik meen te lezen bij de GGD dat een Covid-vrij verklaring niet via de GGD kan.

null

Ja kan via de GGD. Na de uitslag duurt het wel een paar uur voordat die in de app komt. Bij iemand uit onze groep totaal in 27 uur in de app.

Mirjam_Veen op 29 dec 2021 17:30

Via de GGD kan het niet (meer). Je dient het via een commerciele aanbieder te regelen. Zie ook bericht hierboven van @sjaak27

Bergen + Sneeuw = ❤

Precies wat ik bedoel. Hier een test doen en niet pas in Oostenrijk!

Matthieu op 29 dec 2021 17:47

Nee, natuurlijk niet in Oostenrijk, maar dat zegt ook niemand.

Annoying skiers since 2003

Precies wat ik bedoel. Hier een test doen en niet pas in Oostenrijk!

Matthieu op 29 dec 2021 17:47

Nee, natuurlijk niet in Oostenrijk, maar dat zegt ook niemand.

sterko op 29 dec 2021 18:35

Ik was te snel met reageren zie ik… 😏😏

Aftellen maar!

Ik vraag mij af hoe erg ze dit testen… Wij zijn in december positief getest op Corona. Je zal tot 8 weken na besmetting positief testen ook al heb je geen klachten. Erg vervelend omdat je alles hebt gedaan… twee keer vaccin, booster er achteraan en dan nog steeds kan je dan niet op de latten in januari…

Ik vraag mij af hoe erg ze dit testen… Wij zijn in december positief getest op Corona. Je zal tot 8 weken na besmetting positief testen ook al heb je geen klachten. Erg vervelend omdat je alles hebt gedaan… twee keer vaccin, booster er achteraan en dan nog steeds kan je dan niet op de latten in januari…

Blackbear op 29 dec 2021 19:15

Dit kan wel, aangezien je een herstelbewijs kunt halen bij de huisarts na 11 dagen.

Je hebt een commerciële test nodig. Deze kan je laten afnemen bij heel veel partijen. Op https://www.stichtingopennederland.nl/testlocaties-en-data/… vind je een overzicht met veel aanbieders op de kaart. (Dit zijn locaties voor testenvoortoegang, maar hebben ook allemaal tests voor vakanties in het aanbod.)

Wij hebben een PCR test gereserveerd bij HealthCheckCenter. Kost €50 incl reisdocument.

Plaats een reactie