Sölden in Maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Hallo allemaal,

Normaal gezien kom ik elk jaar in de zomer in Sölden. Vandaar dat ik er ook graag eens in de winter naar toe wil gaan.
Ik plan een weekje van 11 tot en met 18 maart. Volgens het topic: Drukke vakantieweken in 2022/2023 zou dit in het algemeen een rustige periode moeten zijn.
Nu is mijn vraag: Weet iemand hoe druk het in Sölden is na de voorjaarsvakanties in maart? Ik heb gelezen dat het er altijd wel redelijk druk is maar is het wel te doen of sta je regelmatig aan te schuiven bij de liften?

Het is goed te doen; aanschuiven moet je hooguit af en toe voor de gletscherexpress. Qua sneeuw is het dan eigenlijk altijd wel prima en daardoor spreid het volk dat er is goed over het gebied.

Ik was er dit jaar op exact die periode.
Dik in orde, de lagere gelegen pistes (onder de Gigijoch) waren papperig maar je kon wel nog via die naar het dal skiën.
Op de gletchers en tot de 2000m heel goed tot zeer goed.

Mijn ervaring van een aantal jaar geleden is dat het erg druk is in Solden. s’morgens bij het dalstation tussen 8.30 en 10.30u al gauw 30 minuten wachten en in het gebied bij vrijwel iedere lift 3-6 minuten wachten. Ook op de piste over het algemeen erg druk.

Mijn ervaring van een aantal jaar geleden is dat het erg druk is in Solden. s’morgens bij het dalstation tussen 8.30 en 10.30u al gauw 30 minuten wachten en in het gebied bij vrijwel iedere lift 3-6 minuten wachten. Ook op de piste over het algemeen erg druk.

Daffie op 20 sep 2022 13:06

Welke periode was dat?

Wij zijn er nu tweemaal in de derde week van Januari geweest. Tussen 9-10 de berg opgegaan en bij het dalstation bij Giggijoch altijd kunnen parkeren en altijd direct kunnen doorlopen de lift in. Ook de kluisjes en kleedruimtes onderaan bij de sportzaak zijn dan goed te gebruiken.
Op de piste nauwelijks wachten en als, is dat 1-5 minuten gemoedelijk doorschuiven. Dat is dan met name bij het middenstation en onderaan de gletsjer waar het een en ander bij elkaar komt.

Ik zou dus stellen dat het in ieder geval niet altijd zo druk is.

mijn ervaring is vooral van 3e week maart (na de schoolvakantie) en eind januari. 4x tussen 2012 en 2018.

De nieuwe gondel heeft de wachttijd echt heel erg verlaagd. Het is zeker druk op de pistes, maar enkel de Langegg is echt een lift waar het wel eens kan oplopen tot 20-30 minuten wachten rond piektijden.

Plaats een reactie