Sneeuwsituatie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Goedemorgen,
Ik hoor van veel vrienden dat de sneeuwsituaties in Oostenrijk nog veel te wensen hebben.
Wie van jullie kan wat vertellen over de sneeuwsituatie in Sölden? 😅

Ik ben van plan de week van 25 januari een paar dagen daar te gaan skiën.

Thanks alvast!

Dat zijn gewoon jaloerse vrienden…

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Dat is inmiddels erg gedateerde informatie voor een hoop skigebieden (met de kerst en afgelopen week). Sinds een dag of 4 sneeuwt het weer regelmatig en dat blijft komende week zo, dus eigenlijk zijn de problemen als sneeuw voor de zon😜 verdwenen.

Overigens hoef je je over Sölden sowieso niet snel zorgen te maken, m.u.v. de dal afdalingen is alles dik 2000m+ en was dat zelfs in de warme periode prima dus.

Solden had de laatste weken wat last van slechte sneeuw op de dalafdalingen. Open maar niet je van het. Dat zijn echter slechts de uitlopers naar het dorp. De rest omhoog, vanaf middenstation waar je normaal start, is boven de 2000 meter. Dat is zeg maar de piek van veel andere gebieden waar toch nog relatief goed was te skien de afgelopen weken. In Solden krijg je daar nog 1000 meter bij met prima omstandigheden (gletcher). Het is op die hoogtes ook nauwelijks boven 0 geweest waar lagere gebieden de 10 graden hebben aangetikt…

Inmiddels is er alweer flink wat sneeuw gevallen en het lijkt erop dat dat de komende twee weken zo doorgaat.

Check ook: https://www.wintersport.nl/dorpen/solden/weersverwachting…

*bericht bewerkt door DomiG op 12 jan 2023 09:37

@Highroom Afgelopen week wezen skiën in Sölden. Wat mij vooral de laatste dagen opviel is dat de pistes tot een bepaald tijdstip worden geprepareerd. Als het dan de hele nacht door sneeuwt, merk je dit wel aan de pistecondities. Het valt dan niet te prepareren. De dal afdalingen worden richting 14.00 uur merkbaar minder door lage dal temperaturen. Echter denk ik dat dat laatste niet alleen in Sölden is ;-)

Plaats een reactie