Sneeuw kwaliteit?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Is de sneeuw je goed bevallen in konigsleiten ? waren er nog off piste mogelijkheden of was de sneeuwlaag te magertjes ?

@DSw t/m woensdag vorige week prima piste (hard poeder)ondanks temperatuur boven nul, donderdag hele dag regen en veel sneeuw is toen helaas gesmolten, vorstgrens lag toen overdag op 2300 meter,
vrijdag was het al papperig en offpiste geen afdaling meer mogelijk, we komen sinds 2007 in Koenigsleiten en dit was de eerste keer dat we in januari temperaturen ver boven nul meemaakten, maar gelukkig is herstel al weer in zicht

Ik vertrek over een week dus er is nog kans dat er tussentijds nog een pak komt, maar wanneer ik het weerbericht hier op de site lees acht ik die kans wel erg minimaal.

@cees: denk dat de sneeuwcondities boven op de berg nu wel een stuk zijn verbeterd aangezien het toch echt hard aan het vriezen is.

Vriend van mij zit in Gerlos en heeft afgelopen woensdag en vandaag sneeuw gehad.

Ja maar sneeuw is wel een heel ruim begrip, wanneer ik op de webcams kijk zie ik inderdaad wel dat er wat gevallen is, maar de hoeveelheid valt wel tegen.

Hij komt zaterdagnacht terug en ik spreek hem maandag (afgelopen week sms contact gehad)Wil zelf ook graag weten hoe de pistes erbij liggen want zit over 4 weken in Konigsleiten.

Nou als ik naar boven kijk ziet het er goed uit en hier in het dal weer lekker wit,en van de week komt er nog wat bij onze gasten waren erg tevreden en zijn vandaag in Zell geweest en hebben goed kunnen skieen,temp zijn goed beter als voor 1 week geleden met 14 plus
fijne vakantie

Karin, interpunctie is niet geheel overbodig…

Maar inderdaad, de ‘sneeuw’ is wel een erg ruim begrip, ‘wit’ overigens ook. Deel eens wat details, denkende aan daadwerkelijke sneeuwhoogte, sneeuwkwaliteit, enz, enz, enz.

Het ziet er nu toch wel weer een stukje beter uit.
http://www.wetter.at/wetter/sport-freizeit/ski-wetter/oester…

Kom net uit Königsleiten en heb daar een prima week gehad. Begin van de week zon en lekker warm (16 graden!!) laatste dagen -10 graden en sneeuw. Alle pistes zijn open en goed en off piste is ook mogelijk.
Kortom warm of koud, het is er prima !

Helemaal juist Snowfever, ben gisteren thuis gekomen uit Konigsleiten, pisten hadden inderdaad sneeuw nodig en die is ook ruim gevallen en er komt nog meer bij, nu goeie omstandigheden.

Ben al 10 dagen in zillertal pistes zijn perfect veel nieuwe sneeuw wel erg koud. Op dit moment sneeuwt het weer hier

Dat is zeker lekker om te horen, nog een paar daagjes en dan mag ik het met mijn eigen ogen zien.

Vrijdag richting Königsleiten, Laat de sneeuw maar komen en -20 vind ik ook niet erg. Slecht weer bestaat niet alleen minder goede kleding en spullen :-)

Heb je ook iets voor dichte mist dan? Vind het weer niet zo snel slecht maar met mist boarden is toch wel errug lastig!

Voor dichte mist, kun je een mistkanon gebruiken…

een miststofzuiger zul je bedoelen ;-)

Oakley splice HI Yellow goggle en schietgebedjes :-)

@poestvrouw, dat is TEGEN de mist, Snowfever vraagt iets VOOR dichte mist…

Gaan we nu net doen alsof we het niet begrijpen! Zijn zeker de zelfde mensen die met mist als een gek van de piste afgaan.

null

als ik de reacties moet geloven die bij sneeuwverwachting.nl staan bij de reacties dan is er wel zeker 40 cm gevallen. Is er hier iemand die dat kan bevestigen ?

@Snowfever, blijf jij midden op de piste staan tot de mist is opgetrokken dan? Van de piste afgaan lijkt me dan wel een goede keuze, al dan niet met de lift, hoe gek je dat ook zal vinden.

Ja hebben vandaag fijn geschuifd en krijgen nog meer (dubbel word voorspelt) vandaag idd 30 cm gevallen in het dal maar bovenop de berg zal meer zijn en ik woon in het midden van het zillertal

@anoniem. Wie heeft het over stilstaan op de piste? Net als in het verkeer pas je je snelheid toch aan.

Toch vreemd dat er bij zell staat dat de dalafdaling niet open is ?

@leusers
https://www.wintersport.nl/skigebieden/zillertalarena/webcam…

is dat degene bij Rosenalm Zell

Hoor en lees veel positieve verhalen over de sneeuwval in het zilleral arena, ziet er dus goed uit voor ons volgende week :D.

Ja het ziet er zeker goed uit voor de komende tijd in het zillertal. Er is genoeg sneeuw gevallen om weer even vooruit te kunnen!

@Leusers: Zell heeft geen dalafdaling!!! Wij gaan over 4 weken pas, dus hoop dat er nog wat bijvalt voor die tijd! Maar het ziet er nu in ieder geval weer super uit!

Plaats een reactie