Vraagje ivm verplaatsingen binnen de Carosello kant?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

Een van de dingen die mij het meeste weerhoudt om een reis te boeken in Livigno is de gefragmenteerdheid van het skigebied. Ik vind busjes niet zo fijn, maar als je bv de ene dag op de Mottolino kant gaat en de andere op de Carosello, zal dat wel meevallen.

Wat ik mij wel afvraag is hoe je binnen één flank van de ene kant naar de andere kan komen.

null

Ik zie op deze heatmap van Strava dat er wel verkeer is tussen pakweg lift Doss 18 en Pian Della Volpe 22 en deze laatste en Campo Scuola 23/Tagliede 25/27.

Klopt dit? Kan je behoorlijk makkelijk op een weggetje tussen de gebieden gaan? Op deze manier zou ik als complete beginner mij toch niet ontzien om in San Rocco een hotel te boeken en zo over te steken naar de Cassana lift.

null
null

Laat maar zitten, Google Street View geeft het antwoord al…

Van san Rocco naar Cassana via het dal? Dat wordt de bus of lopen, en Livigno is ca 5 km lange lintbebouwing. Dat pad is te plat om te skiën (bovendien is het geen pad)

Life is what happens while you were checking your phone

Op Street View is er toch wel duidelijk een begaanbaarheid te zien (niet op Google Maps die de zomerperiode laat zien, dan is er hoegenaamd geen pad te zien) en ook Strava verraadt dat er activiteit is, weliswaar niet zoveel als tussen de twee liften 22 en 23 en dan daar tussen de twee, terwijl er enkel een skiweg aangeduidt is op die kaart tussen 18 en 20, en ook op Strava zie je geen activiteit van 20 naar 18, maar wel van 18 naar 20.

null

Misschien is het stukje in de praktijk wel erg onhandig en vraagt meer geprik dan je lief is. Een paar verdwaalde skiërs kunnen ook een lijn aftekenen op de kaart, heb zo ooit een segment aangemaakt voor de MTB voor de lol toen ik eens een doodlopende boerenwegel inreed en inderdaad, een 200-tal verloren zielen waren mij voorgegaan (dat was in de tijd toen je als gratis Strava gebruiker de klassementen helemaal kon bekijken).

Ik snap je vraag niet helemaal, maar aan Carosello kant geraak je in ieder geval overal zonder zwart te hoeven nemen.
De liften 20,21 en 22 zijn niet aangesloten op de rest van het gebied, en dit is eerder een kidszone dacht ik.

*bericht bewerkt door Stijn8 op 01 feb 2023 14:07

null

*bericht bewerkt door Stijn8 op 01 feb 2023 14:09

@Stijn8, zijn die rode pistes een beetje te doen?

Mijn probleem is dat ik, ondanks een weekje skiën en 11 lessen op de matten, nog geen begenadigde skiër ben. Ik heb zo op (Franse) blauwe pistes echt wel afgezien op sommige momenten en zelfs moeten afglijden. Dit in tegenstelling tot mijn zoon van 10 die dezelfde lessen genomen heeft en de zwaarste blauwe piste van dag 1 deed.

Nu heb ik een leuk hotelletje aan de Carosello lift (eigenlijk lift 18 maar goed) gevonden dat ski in-ski out is, alleen heb ik daar niets aan als ik daar vast zit op die kleine lift. Op de skikaart zie je een blauwe stippellijn die staat voor “slope links”. Ik vroeg mij gewoon af of je van lift 18 via zo’n slope link naar 20 kon gaan en dan vanaf 22 naar 23, een gebied dat volop blauw is.
De Strava heat map laat zien dat er wel degelijk wat verbinding is van 22 naar 23 en omgekeerd, maar laat slechts een vage lijn zien tussen 18 en 20 (maar niet tussen 20 en 18). Nu vroeg ik mij af of het te doen is de lift 18 te nemen en naar de voet van lift 20 te skiën.

Intussen heb ik gezien dat een of andere dappere mens dit pad heeft afgelegd op Google Street View: https://goo.gl/maps/JBStwyNQC53sWrGV9
Je ziet ook een duidelijk spoor dus blijkbaar is het wel degelijk mogelijk om dit te doen, alleen, heb je dan na afloop van die gespierde bovenarmen om u tegen te zeggen van het vele prikken en is de helling te zwak zoals @Leon100 zegt, of lukt dit wel.

Ik wil een ski in/ski out nemen juist om niet de bus te hoeven nemen, zie je?

van lift 18 kan je wel skiën naar links, naar de Carosello lift.
Stippellijn op de pistekaart zal eerder wandelen of prikken zijn inderdaad.

null

*bericht bewerkt door Stijn8 op 01 feb 2023 15:04

Een paar geleden zat ik aan de Carosello toen door een stroompanne de liften 15 en 16 niet werkten. Om terug naar ons hotel te gaan, dat in het centrum lag gewoon via de liftjes onderaan naar het hotel geskied.
Gewoon ons goed hoog gehouden en tekens naar de volgende lift geskied.
Ook een paar keer een weggetje moete oversteken.
Maar was ons toen zonder problemen gelukt.

Een paar geleden zat ik aan de Carosello toen door een stroompanne de liften 15 en 16 niet werkten. Om terug naar ons hotel te gaan, dat in het centrum lag gewoon via de liftjes onderaan naar het hotel geskied.
Gewoon ons goed hoog gehouden en tekens naar de volgende lift geskied.
Ook een paar keer een weggetje moete oversteken.
Maar was ons toen zonder problemen gelukt.

MorRonski op 01 feb 2023 16:34

Bedankt voor je antwoord. Veel moeten prikken?

Als ik me niet vergis het laatste stukje om van 18 naar 20 te gaan, maar het viel wel mee.
Is natuurlijk wel een route die in niet zou nemen als het niet moet. Ga dan liever langs boven.

Plaats een reactie