Waar omwisselen vouchers?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Komende zaterdag ga ik voor het eerst naar Winterberg. Online tickets gekocht en via email de vouchers ontvangen. Ter plekke moeten de vouchers omgewisseld worden bij een kassa. So far so good.
Wat ik niet kan ontdekken is waar er overal kassa’s zijn. Alleen bij de grote parkeerplaatsen of ook bijv. onderaan bij de Schneewitchenlift?

op heel veel plaatsen. Bij het Schneewittchen restaurant is een kassa, daar kun je ook goed parkeren (p3). Bij de Poppenberg/ Landal park, dan moet je vroeg zijn 's ochtend, daar niet zo veel parkeergelegenheid (p7). Bij de Rauher Busch (p6). En anders bij de Brembergkopf (daar heb je ook een grote parkeerplaats, p2).

Ik ben inderdaad op zoek naar een plek waar ik met enige zekerheid kan parkeren als ik om bijv 9:30 arriveer, waar een skiverhuur zit die de zaken op orde heeft zodat ik van te voren het snowboard voor m’n zoon kan reserveren en waar ik dan ook in de buurt de skipas kan krijgen.
Ik kwam dan op P3 (of Kappe) uit met huur bij Brinkmann Filiale 1. Schneewittchen restaurant zou dan gemakkelijk te doen zijn vanaf P3. Als onderaan de lift ook mogelijk is nog beter natuurlijk.
Als je er eenmaal geweest bent (nee, nog nooit met 30 jaar ski ervaring…) dan is het vast logisch maar had verwacht dit ook online te kunnen vinden.

https://www.skiverleih-brinkmann.de/nl/standorte/
helemaal goed! alles is dan dicht bij elkaar. Je kunt daar prima parkeren. Ik zou wel iets eerder aankomen. Van 9.00 uur tot 10.00 uur kun je heerlijk skien in Winterberg, daarna wordt het snel heel erg druk. Het eerste uur is fantastisch, zeker meepakken!!

Bedankt voor de tip. Wordt wel erg vroeg opstaan…

Op de nordhang is eigenlijk altijd wel plek om te parkeren en omdat het aan de rustige kant van winterberg ligt is het er ook vaak rustig. Tevens zit daar een goede skiverhuur en heb je er een kassa. Bij de nordhang kan je trouwens ook heel goed eten voor een schappelijke prijs.

Born to Ride

Dan bedoel je P5 en Klante skiverhuur?

P5 inderdaad

Born to Ride

@Matthias123: Lees net in een ander topic een bericht van je met de info waar ik naar op zoek was. Gaat goed komen :-)

Wanneer je niet in de rij wilt staan om je kaartjes af te halen kan je het beste naar het dalstation van sommige liften skien. Bijvoorbeeld onderaan Quickjet en sneeuwwitje staat nooit iemand bij de kassa en ben je direct aan de beurt, terwijl je bijvoorbeeld bij de poppenberg, bremberg en Rauher busch lang in de rij staat.

Neehoor, bij sneeuwwitje kan je bij het restaurant halverwege de piste op de piste stappen. Je kan daar bij het restaurant in de rij gaan staan of dus even naar beneden skien en direct aan de beurt zijn bij de kassa. Voor de quickjet kassa stap je bovenaan bij Astenstrasse de piste op.

Matthias123 op 05 jan 2022 10:13

Hoi, wij gaan as vrijdag naar winterberg, ik heb een online ticket gekocht, keycard was niet meer op tijd binnen, dus nu voucher inleveren bij kassa. We zitten bij hotel der Brabander, kan je daar ook je voucher laten scannen bij een kassa in de buurt?
Of alleen bij de liften?
Gr babs

Hoi, wij gaan as vrijdag naar winterberg, ik heb een online ticket gekocht, keycard was niet meer op tijd binnen, dus nu voucher inleveren bij kassa. We zitten bij hotel der Brabander, kan je daar ook je voucher laten scannen bij een kassa in de buurt?
Of alleen bij de liften?
Gr babs

B.Loon op 21 jan 2023 23:07

Automaat staat onderaan de oefenweide, meteen rechts van het dalstation van de linker lift. Je hoeft niet in de eventuele rij voor de kassa te staan.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Plaats een reactie