QR code voor 2G+ Duitsland (Winterberg) scannen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg en Winterberg

Goedemiddag,

Volgend weekend ga ik een weekend (vrij-zat-zo) skiën in Winterberg. Skipassen zijn besteld (Keycard zijn onderweg per post).

Graag wil ik op voorhand even checken of mijn 2G+ werkt. Mijn siuatie:
Dec 2020 positief getest op Corona (GGD)
Jun 2021 prik met Pfizer (en daarna volledig gevaccineerd ivm herstel + 1 prik =volledig)
Jan 2022 prik met Pfizer (hier in Nederland Booster want herstel + prik 1 + prik 2)

Ik heb in mijn Coronacheck app bij Internationaal het volgende staan:
Dosis 2/2 Vaccinatiedatum 12 januari 2022
Dosis 1/1 Vaccinatiedatum 28 juni 2021

Ik heb reeds gezocht naar welke app de Duitsers gebruiken en vermoed dat dit Corona Warn-app is. Hiermee kan ik mijn twee QR codes scannen, echter na scannen geeft deze enkel de mogelijkheid om op “Check validity for Travel” te selecteren.

Wanneer ik dit doe bij mijn eerste QR code 1/1 krijg ik: Certificate is valid (groen vinkje)

Wanneer ik dit doe bij mijn tweede QR code 2/2 krijg ik: Certificate is not valid (uitroepteken) met daarbij de tekst “At least 14 days must have elapsed since completing the primary coourse of umminization. A booster shot or vaccination of someone who recovered from COVID-19 is valid immediately as long as it is clearly identified as such”.

Is het nu ok om mijn 1/1 QR code te laten zien (groen vinkje) en voldoe ik hiermee aan 2G+? Mij lijkt het logischer dat ik mijn 2/2 zou moeten laten zien omdat dit in mijn geval de booster is.

Het lijkt me zo vervelend om als ik even wil lunchen op de piste, geen toegang te hebben tot de restaurants.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 22 jan 2022 19:42

Het gaat om het doel, niet om het middel lijkt me. Persoonlijk zou ik met deze informatie eerst 1/1 laten zien. Wanneer dat goed (genoeg) is kun je een “Winterberg polsbandje” krijgen zodat je niet elke keer jouw QR + legitimatie hoeft te tonen. Mocht 1/1 niet voldoende zijn kun je altijd nog 2/2 laten zien.

Het gaat om het doel, niet om het middel lijkt me. Persoonlijk zou ik met deze informatie eerst 1/1 laten zien. Wanneer dat goed (genoeg) is kun je een “Winterberg polsbandje” krijgen zodat je niet elke keer jouw QR + legitimatie hoeft te tonen. Mocht 1/1 niet voldoende zijn kun je altijd nog 2/2 laten zien.

BartR op 17 jan 2022 16:09

Ja dat snap ik, maar zoals ik schrijf klik ik aan “check validity for travel” ik kan me voorstellen dat hij dan dus alleen 2G checkt (gevaccineerd) terwijl in de horeca 2G+ (Geboosterd) nodig is.

OK, misschien te lang topic. Maar kan iemand mij in ieder geval vertellen of Corona Warn-app de app is die in Duitsland wordt gebruikt?

OK, misschien te lang topic. Maar kan iemand mij in ieder geval vertellen of Corona Warn-app de app is die in Duitsland wordt gebruikt?

NielsV op 18 jan 2022 08:52

De belgische Covid app kun je overal in Europa gebruiken… Normaal zijn de QR codes Europees, je hoeft dus geen extra app te downloaden… Reeds getest in Nederland en Duitsland zonder problemen. Ik vrees dat je zutl moeten bewijzen ter plaatse dat het een booster prik betreft. De app registreert gewoon 2 vaccinaties… Dus enkel 2G voor de ogen van het systeem. Ik vrees eerlijk gezegd ook of Duitsland dit wel aanvaard als booster prik… Volgens mij moet je nog altijd een rapid antigen test ondergaan om in een restaurant binnen te kunnen in je huidige situatie.

*bericht bewerkt door Joy85 op 18 jan 2022 09:21

ik ben er vorig weekend geweest, ik heb mijn booster code laten scannen en dan vragen ze nog even om te laten zien dat je effectief 3 codes hebt (dosis 1, 2 en 3) testen kan op verschillende plaatsen aan de liften, 20 min later krijg je een code via mail waarmee je overal binnen kan.

ik ben er vorig weekend geweest, ik heb mijn booster code laten scannen en dan vragen ze nog even om te laten zien dat je effectief 3 codes hebt (dosis 1, 2 en 3) testen kan op verschillende plaatsen aan de liften, 20 min later krijg je een code via mail waarmee je overal binnen kan.

davidfsr op 18 jan 2022 14:46

Hm ja dan heb ik dus in mijn situatie een probleem. Ik ben namelijk genezen en twee keer geprikt. Derhalve slecht 2 QR codes (1/1 en 2/2). Ik hoor en lees geruchten dat NL dit aan gaat passen in de Coronacheck app, maar dit zal voor mij wel te laat zijn.

Jouw 1/1 was een volledige vaccinatie, net als jansen. Jouw 2e (booster) wordt toch pas na 11 dagen (of 14?) valide? Is dat niet t probleem wat die app aangeeft?

Jouw 1/1 was een volledige vaccinatie, net als jansen. Jouw 2e (booster) wordt toch pas na 11 dagen (of 14?) valide? Is dat niet t probleem wat die app aangeeft?

G11ling op 18 jan 2022 15:57

Nee bij het scannen van de 2/2 code geeft de app het volgende “your certificate is not valid in the selected country. At least 14 days must have elapsed since completing the primary course of immunization. A booster shot or vaccination of someone who recovered from Covid-19 is valid immediately as long as it is clearly identified as such”.

Daar wringt de (ski)schoen. Een booster kent geen wachttijd van 11 of 14 dagen. Echter is de code niet “clearly identified” als een booster, dan had er volgens mij namelijk 3/2 moeten staan.

Wat een gezeik. Ik kan met echter niet voorstellen dat ik de enige ben in deze situatie, dus ik hoop op een ervaringsdeskundige.

Hii,

Is het inmiddels al duidelijker geworden? Ik heb namelijk precies hetzelfde en ben benieuwd hoe het zit!

Ja en nee. Op twitter heb ik een van de ontwikkelaars van de coronacheckapp gesproken. Deze geeft aan dat het inderdaad een bug is en dat de booster eigenlijk als 2/1 geregistreerd zou moeten worden weergegeven. Dit is nog een bug en hij geeft aan dat dit voor 1 februari opgelost moet zijn. Hebben we dus helemaal niks aan. Dat wordt iedere ochtend een test af laten nemen om in de horeca terecht te kunnen. Bi-zar

Ja en nee. Op twitter heb ik een van de ontwikkelaars van de coronacheckapp gesproken. Deze geeft aan dat het inderdaad een bug is en dat de booster eigenlijk als 2/1 geregistreerd zou moeten worden weergegeven. Dit is nog een bug en hij geeft aan dat dit voor 1 februari opgelost moet zijn. Hebben we dus helemaal niks aan. Dat wordt iedere ochtend een test af laten nemen om in de horeca terecht te kunnen. Bi-zar

NielsV op 21 jan 2022 17:27

Oké, bedankt voor de reactie! Testen dan maar…

Ha Niels. Kun je me vertellen hoe je bent gevaren in Duitsland? Ik zit met bijna hetzelfde probleem, alleen wordt mijn booster wel als 2/1 weergegeven. Echter als ik deze scan, krijg ik precies dezelfde melding als jij.
Groetjes

Kan iemand vertellen of er veel sneltest centra zijn in Winterberg?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 11 feb 2022 08:47

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Kan iemand vertellen of er veel sneltest centra zijn in Winterberg?

Arno11 op 10 feb 2022 20:57

Ik ben afgelopen woensdag geweest en er zijn er meerdere bij de verschillende parkeerplaatsen, oa naast de Brabander.

Actuele stand van zaken vind je hier: https://brabander.nl/actueel

Alle coronatestcentra: https://www.winterberg.de/service-kontakt/corona-infoportal/…
Testen is gratis

En ik hoop dat ook Duitsland nu heel snel de inreisregels overboord gooit, want het is heel slecht voor het toerisme en volstrekt ineffectief.

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 12 feb 2022 07:10

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Plaats een reactie