Makkelijke pistes kind 4 jaar + beschikbaarheid skipas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Beste wintersporters,

Van 23 tot 25 februari gaan we drie dagen skiën in Winterberg met onze zoon van 4 jaar.

  • 15-tal privélessen op indoor skipiste
  • tijdens de kerstvakantie heeft hij een 5-tal dagen met ons meegeskied op de makkelijkere blauwe
    pistes in het Kleinwalsertal (bijv. dalafdaling bij Parsennbahn). Dit ging al heel vlot.
    Waar / op welke pistes kunnen we het beste met hem starten? Belangrijk criterium: geen sleepliften.

We zullen op voorhand skipassen kopen, maar willen indien mogelijk nog even afwachten om wat meer zicht te hebben op de sneeuwkwaliteit. Kan je online ergens zien hoeveel skipassen er nog beschikbaar zijn?

Alvast dank voor jullie hulp!

Volgens mij kan je nergens zien hoeveel skipassen er nog beschikbaar zijn. Ik weet wel dat als je doordeweeks gaat het veel minder druk is. Wij gaan a.s. maandag t/m woensdag. Heb gevraagd via een bericht aan ons hotel of het nodig is om online skipassen te kopen. Nee, was niet nodig. We kunnen ze in het hotel kopen. Dus gewoon even vragen aan hotel waar je overnacht.

Waarom geen sleepliften? Is dat de angst om eruit te vallen? Wellicht ga ik buiten mijn boekje, maar een wintersport zonder vallen is geen wintersport en een kind van vier dat uit de lift valt vindt niemand erg. Ik heb mijn kinderen van jongs af aan in de sleeplift laten gaan. Die vielen in het begin ook, maar hebben het nu onder de knie en kunnen zonder belemmeringen het hele gebied door.

Winterberg is overal makkelijk?

Als sleepliften lastig zijn nog een tip. 1 ouder voorop, die kan het kind boven aan instructie geven met loslaten van de lift. Dan kind, laatste ouder helpt met het tussen de benen doen van de pannekoek en recht zetten skies etc. Dit kunnen ze binnen no-time allemaal zelf als ze wat ervaring hebben. Als je kind eruit valt kan je zelf ook makkelijk uitstappen om je kind te helpen.

Bij de oefenweide van Riederalp liggen de 3 en 4 jarige geregeld op de grond op de eerste dag maar daarna kunnen ze dat allemaal wel. En als ze vallen is het nooit hard.

T-bar kan je oplossen door bij de ouder de T-bar in de knieën te doen. Vind ik niet relaxed maar als de lift niet te steil is gaat het prima.

Plaats een reactie