Kunnen opa en oma de berg op als ze niet gaan skiën?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Beste allemaal, wij gaan voor het eerst naar Winterberg en nemen mijn ouders mee. (66 en 77 jaar oud)
Uiteraard gaan zij niet skiën maar zij zouden heel graag op de berg in een restaurantje plaats nemen zodat zij toch de sfeer kunnen proeven en de kleinkinderen kunnen zien skiën. Is het noodzakelijk dat ik voor hen een skipas aanschaf van € 49,- per persoon of is er ook een andere manier? Alvast bedankt voor jullie reactie. Hartelijke groeten, Claudia

In winterberg ligt er geen enkel restaurant bovenop de berg. Ieder restaurant aan de piste heeft een eigen parkeerterrein en is anders eenvoudig lopend te bereiken. Wanneer ze met de lift naar boven willen om daar bij een restaurant te zitten in een skigebied zou ik Willingen aanraden. Daar kunnen ze dan met de cabinebaan (Ettelsberg seilbahn) naar boven en boven op de heuvel lopen en gezellig wat drinken. Daar kan je gewoon voor een zeer schappelijk bedrag een voetgangersretourtje voor de lift kopen.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 08 feb 2022 12:06

Born to Ride

In winterberg ligt er geen enkel restaurant bovenop de berg. Ieder restaurant aan de piste heeft een eigen parkeerterrein en is anders eenvoudig lopend te bereiken. Wanneer ze met de lift naar boven willen om daar bij een restaurant te zitten in een skigebied zou ik Willingen aanraden. Daar kunnen ze dan met de cabinebaan (Ettelsberg seilbahn) naar boven en boven op de heuvel lopen en gezellig wat drinken.

Matthias123 op 08 feb 2022 12:00

Bij de skischans is toch een panorama restaurant, die ligt toch wel “boven”?

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

In winterberg ligt er geen enkel restaurant bovenop de berg. Ieder restaurant aan de piste heeft een eigen parkeerterrein en is anders eenvoudig lopend te bereiken. Wanneer ze met de lift naar boven willen om daar bij een restaurant te zitten in een skigebied zou ik Willingen aanraden. Daar kunnen ze dan met de cabinebaan (Ettelsberg seilbahn) naar boven en boven op de heuvel lopen en gezellig wat drinken.

Matthias123 op 08 feb 2022 12:00

Bij de skischans is toch een panorama restaurant, die ligt toch wel “boven”?

Snowball op 08 feb 2022 12:11

Daar had ik inderdaad niet aan gedacht, maar die is ook met een paar minuten lopen te bereiken naast de Herloh oefenweide.

Born to Ride

In winterberg ligt er geen enkel restaurant bovenop de berg. Ieder restaurant aan de piste heeft een eigen parkeerterrein en is anders eenvoudig lopend te bereiken. Wanneer ze met de lift naar boven willen om daar bij een restaurant te zitten in een skigebied zou ik Willingen aanraden. Daar kunnen ze dan met de cabinebaan (Ettelsberg seilbahn) naar boven en boven op de heuvel lopen en gezellig wat drinken. Daar kan je gewoon voor een zeer schappelijk bedrag een voetgangersretourtje voor de lift kopen.

Matthias123 op 08 feb 2022 12:00

Bedankt Matthias, denk je dat zo’n voetgangersretourtje gewoon mogelijk is i.v.m. Corona en beperkte plekken? Hoeft dit niet van tevoren gereserveerd te worden?

In winterberg ligt er geen enkel restaurant bovenop de berg. Ieder restaurant aan de piste heeft een eigen parkeerterrein en is anders eenvoudig lopend te bereiken. Wanneer ze met de lift naar boven willen om daar bij een restaurant te zitten in een skigebied zou ik Willingen aanraden. Daar kunnen ze dan met de cabinebaan (Ettelsberg seilbahn) naar boven en boven op de heuvel lopen en gezellig wat drinken.

Matthias123 op 08 feb 2022 12:00

Bij de skischans is toch een panorama restaurant, die ligt toch wel “boven”?

Snowball op 08 feb 2022 12:11

Maar dit panoramarestaurant is dus ook lopend bereikbaar? Het is dus niet nodig om 2 skiliftpassen voor opa en oma aan te schaffen?

In winterberg mogen sowieso alleen maar skiers mee in de liften, maar alle hutten zijn eenvoudig lopend bereikbaar.

De lift in Willingen is nu wegens sneeuwgebrek op onderliggende piste sowieso alleen voor voetgangers open, de meeste andere pistes zijn wel open. Ik weet niet of je voetgangerspassen daar vooraf kan reserveren. Misschien dat het te vinden is op de website van skigebiet-Willingen

Born to Ride

Ja je zou er lopend ook kunnen komen, zoals matthias zegt langs de oefenpiste omhoog maar ik meen dat er ook een kleine weg naartoe loopt.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

op de kappe is toch een restaurant boven op de berg gepositioneerd naast de bobsleebaan?
deze is ook goed bereikbaar, zonder lift

ik draag dus een pet

Ik zou er geen liftpas voor aanschaffen, daar er ook genoeg plekken zijn waar je van achter een raam de piste kunt zien.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Bedankt allemaal! Hier kan ik iets mee!
Nog een aanvullende vraag… wij hebben gehoord dat het verstandig is om nu alvast skipassen te kopen voor onszelf en de kinderen omdat we op 4 maart vertrekken en het dan nogal druk kan zijn en we het risico lopen dat we geen skipas meer kunnen krijgen. Maar wat als blijkt dat er geen sneeuw ligt? Zijn we dan ons geld kwijt? Of ligt er op 4 maart hoe dan ook (nep)sneeuw?

Je weet het natuurlijk nooit. Als het een week lang warm water gaat regenen is alle sneeuw weg. Maar meestal kun je in maart prima Skiën in Winterberg, in ieder geval op kunstsneeuw. Of je je geld kwijt bent als alles dicht is weet ik niet. De leuktste restaurants om te kijken naar de kleinkinderen zijn denk ik het Schneeuwittchenhaus (ligt ook tegenover de kinderpiste van een skischool, weet niet hoe oud de kids zijn) of Möppi, op een punt waar meerdere pistes bij elkaar uitkomen onder bij het Landal park.

Het seizoen loopt tegenwoordig door tot in april in Winterberg. Op een deel van de pistes staan snowmakers zodat zelfs bij positieve temperaturen sneeuw gemaakt kan worden. Deze 5 pistes zullen dus hoe dan ook open zijn ook al zou het vanaf nu warm water gaan regenen. Gezien de zeer koude nachten die ze richting het weekend verwachten gaan ze dan ook weer flink kunstsneeuw kunnen produceren. Ook in februari zal je normaal gesproken nog regelmatig koude nachten hebben en misschien zelfs nog een vorstperiode om flink sneeuw te produceren.

Born to Ride

Voor het restaurant bij de bobbaan moet je pa/ma wel even hun creditcard laten meenemen. En bij voorkeur ook een goed gladde rug zodat je de houding van het personeel kunt handelen. Dan zit je bij Schneeuwitchen of Möppi beter.

Het bobhaus is idd verschrikkelijk. Wij hebben ook 1x de fout gemaakt daar naar binnen te gaan.

Born to Ride

Qua horeca is Schneewittchen veruit de beste gelegenheid. De meest uitgebreide kaart. Bij Moppi kun je bijna niets krijgen. Bobhaus, veel te duur! Je ouders kunnen dan ook richting de Kappe lopen, zie je nog een meer uitdagende piste.

Schneewitchenhaus kan je voor de deur parkeren, afhankelijk van de drukte uiteraard, kan ook heel de parkeerplaats overlopen betekenen, maar idd geen lift nodig en een mooie tent.

Plaats een reactie