wel of niet naar Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Wij willen donderdag 17/2 en vrijdag 18/2 naar Winterberg.
Alleen … gezien de aangekondigde storm is er nu verschil van mening om wel of niet te gaan.
Kan iemand die er verstand van heeft bemiddelen?
M.a.w. kunnen we skien / rodelen / gebruik maken van de liften?

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 18 feb 2022 15:27

alles gaat gewoon door, alleen een nat pak! Ik zou het even uitstellen.

Het ligt er een beetje aan hoe de wind is tov de liften, maar het is niet uit te sluiten dat een deel van de of zelfs alle liften moeten sluiten. Daarnaast is regen en harde wind gewoon niet prettig om te skien…

Born to Ride

Dank jullie wel Koen en Matthias. De weegschaal lijkt door te slaan naar niet gaan … snif, snif. Ik wacht nog een derde mening af …

Thuisblijvers hebben altijd ongelijk

Wij waren afgelopen maandag naar Winterberg maar na een flinke plensbui in de middag was de lol er wel vanaf. Pistes waren prima maar alles wordt zeiknat. Zeker in de stoeltjesliften is het dan niet grappig meer. Dus al om drie uur gestopt en droge kleren aan gedaan. Sneeuw is niet zo erg maar harde regen i.c.m. harde wind is zonde van je skipas wat mij betreft.

Ja ik zit ook te twijfelen voor vrijdag tot zondag.
Al zien de vooruitzichten voor die dagen er iets “beter” uit. Maar toch blijft het afwachten welke schade de volgende dagen aan het sneeuwdek maakt.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Wij wilden vrijdag gaan, maar blijven lekker thuis. Geen zin om in de regen te skiën en onderweg windstoten tijdens het rijden…

null

Ik zou nu niet gaan. Even wachten tot het weer wat rustiger is.

Wij gaan trouwens op 10 en 11 maart. Tenminste, als er dan nog wat sneeuw ligt… De temperaturen gaan Snachts wel weer onder 0 eind februari. Dat biedt hoop.

*bericht bewerkt door Bencelona op 16 feb 2022 22:40

Hopelijk gaat de wind en temperatuur niet te veel schade aanrichten aan het sneeuwdek

Wij wilden vrijdag gaan, maar blijven lekker thuis. Geen zin om in de regen te skiën en onderweg windstoten tijdens het rijden…

null

SimonW op 16 feb 2022 21:15

Hey, bekijk het postief, je huid kan niet verbranden die dagen

We willen de 10e en de 11e naar Winterberg om te skiën.
Wat verwachten jullie van de sneeuw(kwaliteit)? Temperaturen lijken wel overwegend prima te zijn voor, in ieder geval, de sneeuwkanonnen.

Blijft spannend hè!

het ziet er nu nog prima uit, gewoon gaan. Ze kunnen met deze kunstsneeuw nog verder tot zeker eind maart.

Op dit moment sneeuwt het flink. De komende nachten wordt er bovendien nog behoorlijk wat bij gemaakt op de pistes
Kwaliteit daardoor erg goed, op de zuidhellingen merk je inmiddels dat maart nadert, daar in de loop van de dag sulzig.
De noordhellingen blijven heerlijk, de hele dag.

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 24 feb 2022 18:56

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ik zag het inderdaad! Mooi nieuws!
Helaas zie ik wel een omslag in de dagen voor de 10e van maart. Waar het gisteren nog tussen -2 en +4 zat, zit het nu tussen 0 en +7.
Maar goed, dat kan maar zo veranderen met de dag. Dat blijkt wel weer.
Hopen op het beste! We hebben inmiddels de knoop doorgehakt en een appartement geboekt.
Anders wordt het maar eerder de kroeg in ;)

Plaats een reactie