Eerste keer snowboarden met kind

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Hoi allemaal,

Na 10 jaar geleden een week in Ischgl geweest te zijn, pak ik het snowboarden weer op. Nieuw moment in m’n leven. Samen met m’n dochter (8), welke na de kennismakingsles nog 4x 1.5 uur les krijgt in Rucphen, gaan we met z’n 2 naar Winterberg. Voor 5 dagen. Hotel is geboekt

Zijn er algemene tips m.b.t. iets wat ik echt moet doen, of vermijden?
En een belangrijke vraag: is er een leuke mogelijkheid dat mijn dochter zich ergens een paar uur vermaakt met leeftijdsgenoten? En ik vervolgens mijn handen vrij heb om een mooie afdaling te maken (rode piste)?

Ik heb er heel veel zin in, al best wat gelezen en gezocht, en wil graag veel info om een planning te maken. Waar ik overigens prima van kan afwijken, als ik maar weet wat echt leuk, of echt een no go is.

Ben benieuwd!

En een belangrijke vraag: is er een leuke mogelijkheid dat mijn dochter zich ergens een paar uur vermaakt met leeftijdsgenoten? En ik vervolgens mijn handen vrij heb om een mooie afdaling te maken (rode piste)?

Als alleenstaande moeder is mijn antwoord op deze in eerste instantie nee. Als je een paar uur alleen wil dan moet je alleen gaan.

Maar in winterberg zijn wat leuke pistes die parallel lopen.
Piste 5 is links goed te doen en rechts uitdagend. Doen hem eerst links samen, spreek onderaan een punt af en ga zelf van rechts als je dochter alleen van links durft.
Blauwe kappe en zwarte/rode lopen ook parallel.

veel plezier samen

*bericht bewerkt door SuzannaE op 09 jan 2024 07:57

Goede tip Suzanna, mbt de parallel lopende pistes / moeilijkheidsgraad.
Dat is de laatste dagen wellicht een optie!

*bericht bewerkt door PeterTilburg op 09 jan 2024 09:16

Daar hebben ze toch de kinderskiles voor uitgevonden? Dochter op les en je hebt je handen vrij. Of je neemt zelf ook nog een lesje, ter plaatse, is toch anders dan in een hal.

Of laat je dochter daar nog een dagdeel lessen, in een groepje, kun jij ff alleen en maakt zij wellicht wat vriendinnetjes 😀

Ik heb gisteren inderdaad enkele leslocaties voor snowboarden gevonden, gegeven voor haar leeftijdsgroep. 2 uur les.
Staan vermeld op https://www.skiliftkarussell.de/nl/skigebied/skischool/…

Dit is dan ook een goede optie.

*bericht bewerkt door PeterTilburg op 09 jan 2024 09:24

Plaats een reactie